طرز تهیه ریندر رولادن آلمانی خوشمزه با گوشت و ژامبون و سیب زمینی

ریندر رولادن

 

رولادن یکی از رایج‌ترین غذاهای آلمان است همچنین این غذا در چک و لهستان نیز بسیار محبوب است. این غذا در واقع رول برش‌های نازک گوشت، معمولا گوساله یا گاو، پرشده با پیاز، بیکن، ترشی یا شور و خردل است که با آب پخته می‌شود. ریندر رولادن در تمامی مناطق پخته می‌شود هر چند که دستور پخت آن بنابر ذائقه‌ متفاوت است. این غذا معمولا در آخر هفته‌ ها، مهمانی‌ های خانوادگی و عیدها تهیه و سرو می‌شود. شما با غذاهای مختلف می توانید تنوع غذایی ایجاد کنید و با فرهنگ غذایی کشورها و شهرهای مختلف آشنا شوید و مهم تر از همه غذاهای تکراری درست نمی کنید. امروز در پارسی دی ریندر رولادن بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

استیک باریک گوشت گاو۴ عدد
هویج۳ عدد
پیاز برزگ۳ عدد
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
عصاره گوشت۱ عدد
کرفس۲ ساقه
ژامبون۸ عدد
سیب زمینی۲ عدد
خیارشوربه مقدار لازم
سس خردلبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه ریندر رولادن با گوشت و ژامبون و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا ۱ عدد هویج و خیارشور و ۱ ساقه کرفس و ژامبون و ۱ عدد پیاز  را نواری و نازک برش بزنید سپس استیک ها گوشت را روی سطحی قرار داده و روش نایلون بکشید و چند بار با بیفتک بکوبید.

مرحله دوم: تفت دادن رول استیک ریندر رولادن

روی استیک ها با قلمو مقداری سس خردل بزنید و روش نمک و فلفل سیاه بپاشید و از هر کدام از مواد نواری که در مرحله قبل برش زدیم روی استیک گوشت قرار می دهیم و رول می کنیم در انتها با خلال دندان رول ها را فیکس کنید تا مواد بیرون نریزید (می توانید اول از طول آنها را روی هم بیاورید سپس رول کنید اینطوری خوشگل تر می شود). داخل تابه کمی روغن ریخته رول ها را داخل تابه خوب تفت می دهیم آنها را بچرخانید تا همه جای ریندر رولادن سرخ شود.

مرحله سوم: تهیه سس ریندر رولادن

۲ پیاز دیگر دستور را ریز کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید سپس باقی مانده هویج را خرد کنید به همراه کرفس خرد شده اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس عصاره گوشت را با آب مخلوط کرده تا باز شود و به موادمون اضافه می کنیم تا به جوش بیفتد سپس مواد سس را داخل ظرف پیرکس بریزید.

مرحله چهارم: پخت ریندر رولادن

سس را داخل ظرف ریخته و رول های تفت خورده شده را روی سس قرار دهید و داخل فر با دمای ۱۶۰ درجه بمدت ۲ ساعت قرار دهید تا خوب پخته شود می توانید این کار را روی گاز نیز انجام دهید.

مرحله آخر

وقتی رول های گوشت خوب پخته شدند سس آن را داخل میکسر یا غذاساز ریخته و خوب بزنید تا پوره شود سپس سس را داخل تابه ای ریخته و نشاسته ذرت را با ۱ ق غذا خوری آب و ۱ ق غذا خوری خردل مخلوط کنید و به سس اضافه کنید حرارت را روشن کنید و اجازه دهید سس غلیظ شود سپس روی رول گوشت ریخته و در کنار سیب زمینی سرخ شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ریندر رولادن

  1. می توانید سیب زمینی را به صورت پوره کنار این غذا سرو کنید.
  2. می توانید مواد سس را پوره نکنید و به همان صورت با رول ها سرو کنید.
  3. از قارچ نیز می توانید در تهیه ریندر رولادن استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ریندر رولادن آلمانی خوشمزه با گوشت و ژامبون و سیب زمینی
5 (100%) 2 votes