طرز تهیه شامی کباب تبریزی خیلی خوشمزه و مجلسی گام به گام

طرز تهیه شامی تبریزی

 

شامی کباب ها یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین دسته های آشپزی هستند که خیلی ساده و سریع تهیه می شوند و اغلب از گوشت قرمز چرخ شده یا مرغ برای تهیه آن استفاده می شود. شما می توانید این شامی کباب خوشمزه را به روش تبریزی با ترکیب گوشت و لپه تهیه کنید که بسیار خوشمزه است و گزینه خوبی برای نهار یا شام است. شما می توانید شامی تبریزی را به همراه نان تازه یا برنج سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی تبریزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
لپه۱.۵ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
آب۲ پیمانه
روغنبرای سرخ کردن
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه شامی تبریزی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را از یک ساعت قبل خیس کنید تا نرم شود و پف کند این کار برای پخت راحت لپه انجام می شود. در ادامه باید لپه را به همراه ۲ پیمانه آب روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا پخته شود و بعد از صافی رد کنید و صبر کنید تا آب اضافه کشیده شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید لپه را داخل غذاساز یا با کمک چرخ گوشت خرد و له کنید تا پودری شود و بعد گوشت و ادویه های گفته شده و کمی زعفران را اضافه کنید هم بزنید و در انتها تخم مرغ ها را شکسته و به مواد اضافه کنید و برای چند دقیقه خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا سرخ شود و بعد از مواد به اندازه یک گلوله بردارید و به آن به شکل گرد یا بیضی فرم دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و به همراه گوجه سرخ شده و نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی تبریزی

  1. نیاز نیست خیلی لپه پخته و له شود و همین که کمی نرم شود و بتوانید داخل غذاساز بریزید و پوره کنید کافی می باشد.
  2. اگر دوست دارید این شامی را با سس ربی تهیه کنید، رب را به همراه کمی روغن تفت دهید و بعد پیاز داغ کمی ادویه اضافه کنید تفت دهید و شامی های سرخ شده را داخل سس قرار دهید.
  3. می توانید از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید می توانید از ۱ حبه سیر رنده شده نیز استفاده کنید.
  5. اگر مواد خیلی مسنجم نبود می توانید از کمی پودر سوخاری یا آرد سفید استفاده کنید و مواد را ورز دهید و اگر چسبندگی مواد کافی نبود از تخم مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه