طرز تهیه کتلت هندی شکم پر ساده و خوشمزه با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کتلت هندی

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد و یک کتلت بین المللی محسوب می شود و همان طور که از نام این غذا پیداست برای کشور هند است و مانند دیگر غذاهای هندی پر ادویه و خوشمزه و تند و تیز است همیشه کتلت ها یکی از غذاهای فوری و خوشمزه بحساب می آیند و شما می توانید با نان ساندویچی یک ساندویچ خوشمزه سرو کنید و یا می توانید کتلت هندی را با برنج سرو کنید. کتلت ها را می توانید داخل روغن داغ سرخ کنید و یا اگر دوست دارید به صورت رژیمی تر باشد داخل فر یا سولاردم سرخ کنید تا روغن کمتری مصرف شود و حسابی آب مواد را بگیرید تا در هنگام سرخ شدن روغن کف نکند و حسابی ترد و برشته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت هندی شکم پر با گوشت و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
گشنیز خرد شده۱ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
تخم مرغ۱ عدد
فلفل سبز۳ الی ۴ عدد
پودر زیره سبز۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت هندی شکم پر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید سپس داخل روغن به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس سیر ها را پوره کنید به همراه پیاز کمی تفت دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه ۲ عدد فلفل سبز خرد شده و نصف مقدار زیره و فلفل سیاه و نمک خوب تفت دهید تا گوشت سرخ و تغییر رنگ دهد وقتی به این مرحله رسید نصف پیمانه گشنیز را که خرد کردید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود سپس از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را بشورید و با کمی نمک و آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا آبپز شود سپس پوست بگیرید و بعد از خنک شدن آن را رنده بزنید و نصف پیمانه گشنیز باقی مانده و زیره و کمی نمک و فلفل سیاه و فلفل سبز خرد شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کتلت هندی

داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس از مواد سیب زمینی کمی بردارید و کف دست پهن کنید سپس از مواد گوشت در مرکز آن قرار دهید و مقداری مجدد سیب زمینی قرار دهید و خوب مواد را گرد کنید (در واقع گوشت مایه شکم پر این کتلت می باشد) سپس داخل تخم مرغ زده شده و بعد روغن داغ قرار دهید و خوب سرخ کنید تا طلایی شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کتلت هندی

  1. به دلخواه می توانید کمی فلفل قرمز و پاپریکا به آن اضافه کنید.
  2. بعد از قرار دادن مایه گوشتی خوب مواد را گرد کنید تا مایه گوشتی در هنگام سرخ شدن از کتلت خارج نشود.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه