طرز تهیه کتلت جعفری و سویا لذیذ با سیب زمینی و آرد نخودچی

طرز تهیه کتلت جعفری و سویا

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمزه است و فاقد گوشت بوده و برای کسانی که در رژیم غذایی هستند یا گیاهخوارن بسیار مناسب است این کتلت را می توانید همراه با برنج یا به همراه نان ساندویچی میل کنید و یک کتلت گیاهی بسیار خوشمزه داشته باشید. همان طور که از نام این غذا پیداست این کتلت از سبزی خوشمزه و پر کاربرد جعفری تهیه شده است که یک گیاه گلدار برای مدیترانه می باشد و به سه دسته تقسیم می شود و خواص بسیار خوبی دارد که مهم ترین آن ویتامین K می باشد و ویتامین C آن سه برابر پرتقال می باشد و ترکیب آن با سویا که سرشار از ویتامین های زیادی می باشد و برای کسانی که گوشت مصرف نمی کنند بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت جعفری و سویا با سیب زمینی و آرد نخودچی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سویا۱ پیمانه
جعفری۱/۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد نخودچی۲ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت جعفری و سویا با سیب زمینی و آرد نخودچی

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا سویا را پاک کنید و به همراه آب ولرم برای ۱۰ دقیقه خیس کنید تا نرم شود سپس آبکش کرده و بگذارید تا آب اضافی آن برود و بعد داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و سویا را میکس و له کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کتلت جعفری و سویا

سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز یا درشت بزنید و اگر آب اضافی دارد بگیرید جعفری را پاک کنید و ساطوری خرد کنید و بعد پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را حسابی بگیرید تا باعث شل شدن کتلت نشود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه سویا له شده و سیب زمینی و پیاز و جعفری و ادویه ها را بریزید و هم بزنید سپس تخم مرغ ها را در کاسه ای جداگانه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به مواد اضافه کنید و آرد نحودچی را نیز بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه کتلت جعفری و سویا

حالا داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس دست خود را خیس کنید و مقداری از مواد بردارید و در دست به آن شکل دهید و در روغن داغ قرار دهید تا یک طرف آن سرخ شود سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه دورچین دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کتلت جعفری و سویا

  1. به دلخواه کمی زیره به مواد فوق اضافه کنید.
  2. اگر مواد شل بود آرد نحودچی و اگر خیلی سفت بود تخم مرغ اضافه کنید.
  3. به دلخواه می توانید قارچ خرد شده نیز به این کتلت اضافه کنید.
  4. حرارت در طول سرخ شدن باید کم باشد تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه