طرز تهیه شامی کباب با گوشت و سیب زمینی و سس انار خوشمزه

طرز تهیه شامی با سس انار

 

یکی از انواع شامی ها می باشد که در پاییز بیشتر تهیه می شود زیرا قرار است این شامی خوشمزه با سس انار تهیه شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد. شما به دلخواه می توانید رب انار یا رب آلوچه را بنا به ذائقه خود در تهیه این شامی استفاده کنید، اما ترکیب این رب ها در کنار هم فوق العاده می شود. شما می توانید هم با نان سرو کنید و هم همراه پلو برای شام یا نهار و به همراه کمی سیب زمینی سرخ کرده بسیار خوشمزه می شود و برای تزئین می توانید از دانه های انار استفاده کنید که برای تزئین و مزه این غذا فوق العاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی با سس انار ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده کم چرب۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
سبزیجات معطر۱/۴ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
رب انار۱/۲ ق غذا خوری
رب آلوچه۱/۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه شام با سس انار، رب آلوچه و گوجه فرنگی 

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا یکی از سیب زمینی ها را با مقداری آب بگذارید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن پوست بگیرید و اجازه دهید تا خنک شود، سپس رنده ریز بزنید و سیب زمینی دیگر را به صورت خام پوست گرفته و رنده زده و داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم: تهیه مایه شامی با گوشت و سیب زمینی

در ادامه یکی از پیازها را پوست گرفته و رنده کنید و آب پیاز را حسابی بگیرد و به همراه گوشت داخل کاسه بریزید و همراه با ادویه ها خوب ورز دهید تا مواد مخلوط شوند و اگر مواد خیلی شل بود می توانید ۱ ق غذا خوری آرد نخودچی بزنید. حالا مایه شامی را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و منسجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد شامی بردارید و به دلخواه به آن فرم دهید و داخل روغن داغ سرخ کنید و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود بدین ترتیب همه شامی ها را سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه شامی با سس انار

در ادامه یکی دیگر از پیازهای باقی مانده را رنده ریز بزنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید، سپس به آن سیر خرد شده را اضافه کنید و بعد رب ها را به همراه سبزیجات معطر افزوده و تفت داده تا بوی خامی رب ها از بین برود و بعد کمی نمک و فلفل سیاه زده و مقداری آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا سس به قل زدن بیفتد. بعد دانه دانه شامی ها را داخل سس قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا سس غلیظ شود و در کنار سیب زمینی سرخ شده و یا گوجه سرخ شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شامی بارب انار خوشمزه

  1. بسته به ذائقه خود می توانید مقدار رب ها را تغییر دهید و یا از شکر استفاده کنید.
  2. می توانید از کمی آب غوره نیز استفاده کنید.
  3. سبزیجات اگر شمالی باشد بسیار طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه