طرز تهیه کاسترول بادمجان خمیری آسان با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

طرز تهیه کاسترول بادمجان

 

یکی انواع غذاهای بین المللی می باشد که با خمیر و بدون خمیر تهیه می شود و اصالتا یک غذای فرانسوی می باشد شما می توانید کاسترول بادمجان را کنار غذاهای خود در مهمانی استفاده کنید و یا به عنوان غذای اصلی برای وعده شام و نهار استفاده کنید. کاسترول بادمجان از یک لایه خمیر تهیه شده و میان آن با بادمجان و مواد دلخواه پر می شود شما می توانید از انواع گوشت و مرغ در تهیه این کاسترول بادمجان استفاده کنید و خمیر را به شکل های مختلف تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاسترول بادمجان خمیری با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آب۱ پیمانه
شکر۱ ق سوپ خوری
آرد حدود۴ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری

مواد میانی خمیر

بادمجان۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوشت چرخ کرده۷۰ گرم
رب۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کاسترول بادمجان خمیری با گوشت و سیب زمینی

مرحله اول: تهیه خمیر

برای تهیه خمیر این کاسترول نیازی به خمیرمایه نیست و می توانید به راحتی این خمیر را تهیه کنید برای شروع همه مواد خمیر جز آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس شروع به اضافه کردن تدریجی مخلوط آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود سپس به مدت ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود در ادامه خمیر را داخل یک کاسه قرار دهید و در محیط گرم گذاشته تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان و سیب زمینی

در ادامه بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید و برای ۳۰ دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها از بین برود سپس آن را آبکش کنید و داخل روغن سرخ کنید و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن از بین برود سپس در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و برای ۲۰ دقیقه داخل آب در حال جوش قرار دهید سپس آبکش کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید و به آن فلفل سیاه و نمک بزنید و گوشت را خوب سرخ کنید سپس فلفل دلمه نگینی شده را افزوده و تفت دهید تا فلفل ها نرم شوند سپس در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت کاسترول بادمجان

حالا پف خمیر را بگیرید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید و کف ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید بعد ۱ قسمت خمیر باز کرده را داخل قالب قرار دهید و روی خمیر کمی پنیر پیتزا و بعد سیب زمینی بعد بادمجان و مجدد کمی پنیر سپس مایه گوشت و در انتها پنیر بریزید سپس باقی مانده خمیر را باز کنید و روی مواد بکشید و به دلخواه آن را تزئین کنید و با زرده تخم مرغ رومال کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته و طلایی شود سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کاسترول بادمجان

  1. با توجه به آردهای مختلف ممکن است در تهیه خمیر از آرد بیشتر یا کمتر استفاده شود پس حتما آرد را کم کم اضافه کنید.
  2. می توانید فلفل دلمه را حذف کنید.
  3. از قالب های مختلف می توانید برای تهیه کاسترول بادمجان استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه