طرز تهیه کراکت پنیری ساده و خوشمزه با سیب زمینی و ژامبون

طرز تهیه کراکت پنیری

 

یکی از انواع پیش غذاها و یا می توان گفت غذا اصلی می باشد که می توانید برای یک شام و یا مهمانی و تولدها استفاده کنید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. کراکت پنیری انواع مختلفی دارد با گوشت و یا مرغ تهیه می شود ولی امروز تصمیم گرفتیم با ژامبون و پنیر این کراکت ها را تهیه کنیم که بسیار لذیذ است. شاید این کراکت ها به صورت آماده در مارکت ها وجود داشته باشد ولی تهیه آن در منزل هم به صرفه و هم سالم تر است زیرا هم روغن مصرفی و هم مواد سالم تر و در خانه بوده. امروز در پارسی دی کراکت پنیری با سیب زمینی و ژامبون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۴ عدد
ژامبون۱۰۰ گرم
پیازچه ریز خرد شده۲ الی ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۱ پیمانه
پودر سیر۱ ق چای خوری
پنیر موزارلا یا پیتزا۲۰۰ گرم
آرد۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کراکت پنیری با سیب زمینی و ژامبون

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب زمینی ها را داخل آب قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا آبپز شود سپس داخل آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و بگذارید تا سرد شود. پیازچه را شسته و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه سیب زمینی ها را بعد از خنک شده پوره یا رنده ریز بزنید. ژامبون ها را نیز به صورت ریز خرد کنید. حالا داخل یک کاسه پیازچه خرد شده را به همراه سیب زمینی و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و آرد بریزید و مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کراکت

در ادامه دست های خود را کمی چرب کنید یک تکه از خمیر برداشته و در دست به آن حالت دهید و کف دست پهن کنید بعد مقداری ژامبون خرد شده و کمی پنیر رنده شده یا تکه ای داخل آن قرار دهید و آن را خوب ببندید مانند دوک هیچ درزی نداشته باشد که در موقع سرخ کردن مواد خارج نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کراکت ژامبون

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد یا همان پودر سوخاری را داخل یک کاسه دیگر بریزید و بعد کراکت ها را ابتدا در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بزنید و داخل روغن داغ که از قبل آماده کردید سرخ کنید تا طلایی شود سپس به روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و بعد با کمی جعفری تزئین و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کراکت پنیری 

  1. می توانید از آرد سفید یا آرد سمولینا برای تهیه این کراکت استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  3. سیب زمینی ها حتما خنک شده باشند سپس پوره کنید زیرا باعث شل شدن مواد می شوند.
  4. اگر زمان کافی دارید کراکت ها را وقتی آماده کردید نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا حالت خود در موقع سرخ کردن از دست ندهد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کراکت پنیری ساده و خوشمزه با سیب زمینی و ژامبون
4 (80%) 4 votes