طرز تهیه اشکنه گوشت چرخ کرده و سیب زمینی ساده، خوشمزه و فوری

طرز تهیه اشکنه گوشت

 

یکی از خوش عطر و بوترین اشکنه ها ایرانی و سنتی می باشد که طعم و مزه آن برای همه ما خوشایند است و شاید کمتر کسی که مزه این اشکنه را دوست نداشته باشد. اشکنه غذاهای فوری و مقوی می باشند که از نطر نحوه سرو مانند آبگوشت می باشد که باید نان را در آن تیلیت کنید و به همراه سبزی و ترشی میل کنید. اگر زمان کافی برای تهیه غذا در منزل ندارید و یا دوست دارید یک غذای سریع درست کنید این اشکنه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی اشکنه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
آرد۲ ق غذا خوری
شنبلیله۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
نمک، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه که قرار است پخت در انجام شود ریخته و روغن بریزید تا داغ شود سپس پیاز خرد شده را با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم: افزودن گوشت

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس سیب زمینی ها را از قبل پوست گرفته و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و با گوشت تفت دهید.

مرحله سوم: پخت اشکنه گوشت

در ادامه آرد را افزوده و با مواد تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس چند لیوان آب داخل مواد ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و شنبلیله را افزوده و درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید تا لعاب دار شود.

مرحله چهارم: تهیه اشکنه گوشت

در ادامه وقتی اشکنه جا افتاده شده نوبت افزودن تخم مرغ است برای این کار تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس کم کم با چنگال داخل اشکنه ریخته و تند هم بزنید اصلا نباید تخم مرغ به صورت تکه ای دیده شود بلکه باید به صورت رگه دار باشد بعد از اینکه تخم مرغ را ریختید درب قابلمه را برای ۵ دقیقه بگذارید سپس از روی حرارت بردارید و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اشکنه گوشت چرخ کرده

  1. به دلخواه می توانید کمی رب اضافه کنید برای این کار در هنگام تفت دادن گوشت اضافه کنید.
  2. آرد برای لعاب بیشتر اشکنه استفاده می شود.
  3. این غذا به صورت تیلیت خورده می شود.
  4. در صورت تمایل می توانید کمی گرد لیمو عمانی نیز به مواد اضافه کنید.
  5. از اول میزان آب را تنظیم کنید تا در هنگام پخت کم آب نباشد.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه

  • امیرحسین ۲ سال پیش

    عالی ❤️

    پاسخ