طرز تهیه بورک سیب زمینی و پنیر ترکیه ای لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه بورک سیب زمینی با پنیر

 بورک نوعی لقمه های آماده شده با خمیر یوفکا می باشد. بورک یک اصطلاح به زبانی ترکی می باشد ولی در خیلی از مناطق مخصوصا ایران به همین نام استفاده میشود. بورک انواع مختلف دارد و می توانید از هر نوع مایع گوشتی و یا مرغ و همینطور اکثر صیفی جات را به صورت بورک آماده کنید. پارسی دی برای شما عزیزان بورک سیب زمینی پنیری را آماده کرده است. بورک سیب زمینی پنیری می تواند یک انتخاب خوب برای پیک نیک باشد و یا به عنوان یک فینگر فود عالی برای مهمانی و دورهمی های شما عزیزان باشد. همینطور بورک سیب زمینی پنیری می تواند مناسب کودکان بهانه گیر نیز باشد آن هم به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد نظر همه را جلب کرده و اشتها آور است. بورک سیب زمینی پنیری به تنهایی می تواند یک شام سبک برای عزیزانی که به فکر سلامتی خود هستند باشد. بورک سیب زمینی پنیری همینطور یک انتخاب مناسب برای آن دسته از عزیزانی است که برای وعده ی اصلی غذایی و یا میان وعده ها به دنبال یک خوردنی جدید می گردند، نیز باشد. پس با پارسی دی همراه ما باشید برای آموزش بورک سیب زمینی پنیری.

مواد لازم

سیب زمینی۴ عدد
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پنیر خامه اییک بسته کوچک
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
خمیر یوفکا۱ بسته
روغن مایعبه میزان لازم
نمک، فلفل و آویشنبه میزان لازم
کره۵۰ گرم

مواد لازم رومال بورک

ماست۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
کنجد و یا سیاه دانهبه میزان لازم

طرز تهیه  بورک سیب زمینی پنیری

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشوئید و پوست بگیرید سپس در قابلمه بریزید و تا نیمه ظرف آب بریزید و کمی نمک و روغن اضافه کرده و زمان بدهید به مدت ۳۰ دقیقه تا سیب زمینی ها پخته شود و سپس آبکشی نمائید و به وسیله غذاساز و یا گوشکوب سیب زمینی ها را پوره کنید.

مرحله دوم: ترکیب کردن

پنیرها را به همراه جعفری به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و  به مقدار مناسب ادویه های مورد نیاز را به بورک سیب زمینی در حال آماده سازی اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. مایه بورک سیب زمینی پنیری شما آماده است.

مرحله سوم: آماده سازی رومال

برای تهیه رومال نیز لازم است تمامی مواد لازم که گفته شد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. البته به جز کنجد و یا سیاه دانه.

مرحله چهارم: آماده سازی خمیر یوفکا

یک یا دو ورق خمیر یوفکا را روی میز کار پهن کنید و با استفاده از برس مخصوص کمی مخلوط رومال را روی آن بمالید. لازم نیست خمیر زیاد خیس شود، همین که کمی مرطوب شود کافی است. بر روی میز کار یک یا دو ورقه خمیر یوفکا را بر روی هم قرار دهید. از مایع آماده شده سیب زمینی پنیری به میزان ۱ قاشق غذا خوری بر روی خمیر یوفکا بریزید. خمیر را به صورت لقمه ای بپبچید و با کمک کره و برس ابتدا و انتهای بورک سیب زمینی پنیری بزنید تا باز نشود.

مرحله پنجم: آماده سازی بورک سیب زمینی

لقمه های بورک سیب زمینی پنیری که آماده شدند را رومال بزنید و کنجد و یا سیاه دانه بپاشید و برای پخت آماده کنید.

مرحله ششم: پایان کار

بورک سیب زمینی پنیری را می توانید در فر از قبل گرم شده با حرارت۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰-۳۰ دقیه آماده کنید و همینطور در روغن کم بر روی گاز در ماهی تابه سرخ کنید. بورک آماده شده سیب زمینی پنیری را می توانید با انواع سس ها سرو نمائید و نوش جان فرمائید.

فوت وف های دستور پخت بورک سیب زمینی پنیری

  1. در تهیه بورک سیب زمینی پنیری می توانید به مقدار پنیر را بیشتر کنید.
  2. در بورک سیب زمینی پنیری می توانید از قارچ نیز استفاده فرمائید.
  3. برای تهیه بورک سیب زمینی پنیری می توانید از نان لواش نیز استفاده کنید.
  4. برای تهیه خمیر یوفکا می توانید از آماده آن استفاده نمائید. اما پیشنهاد پارسی دی این است که خمیر یوفکا را به روشی که در پارسی دی آورده است استفاده نمائید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه