طرز تهیه بادمجان پنیری لذیذ و خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس بشامل

طرز تهیه بادمجان پنیری

 

یکی از خوراک های فوق العاده جذاب و خوشمزه می باشد و می توانید به راحتی برای شام و یا نهار تهیه کنید و یا در مهمانی و مجالس در کنار غذاهای خود استفاده کنید. این خوراک خوشمزه بادمجون پنیری به صورت لایه ای تهیه و پخت می شود و بین لایه ها با گوشت چرخ کرده و پنیر پر می شود و داخل فر قرار می گیرد. شما می توانید از انواع پنیر های برای پخت این غذا استفاده کنید. پنیر ورقه ای یا رنده شده گزینه مناسبی هستند. شما حتی اگر فر نداشته باشید می توانید به راحتی این غذا را داخل تابه دو طرفه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادمجان پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه۲ ق غذا خوری
سس بشاملبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پنیری با گوشت چرخ کرده و سس سفید

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا خیس بخورد و تلخی آن گرفته شود. سپس خوب بشورید و روی پارچه تمیز قرار دهید تا خوب خشک شوند.

مرحله دوم: تهیه سس بشامل

در ادامه باید سس بشامل و یا سس سفید را تهیه کنید. داخل یک تابه ۱ ق غذا خوری آرد را به همراه ۱ ق غذا خوری کره تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه ۲ پیمانه شیر را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله نشود و بعد یکم پنیر پیتزا به همراه فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را اضافه کنید و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود. فلفل دلمه خرد شده  و رب را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه بادمجان پنیری

کف ظرف پیرکس را کمی چرب کنید. ورقه های بادمجان را کف ظرف بچینید و ر.ی آن مواد گوشتی قرار دهید و روی آن سس سفید یا بشامل بریزید و دوباره بادمجان و گوشت و سس و همین طور لایه ها را تکرار کنید و در انتها روی آن پنیر پیتزا بریزید. ظرف را برای ۴۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب و بادمجان ها پخته شوند.  نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بادمجان پنیری خوشمزه و مجلسی

  1. می توانید به دلخواه بادمجان ها را به کمی ماست آغشته کنید و داخل کمی روغن سرخ کنید تا زمان کمتری در فر باشد.
  2. می توانید از پنیر ورقه ای استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید رنگ سس بشامل شما تیره نشود از فلفل سفید استفاده کنید.
  4. برای پخت در تابه نیر مانند مراحل فوق عمل کنید و در انتها روی شعله پخش کن بگذارید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه