طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 6 ماهه با شیر خشک یا شیر مادر

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

 

در دورانی نوزادی و کودکی به بچه ها انوع پوره داده می شود تا یک نوع غذای کمکی برای شروع غذا خوردن باشد، پوره سیب زمینی یکی از این غذا های خوشمزه می باشد. شما باید از هر نوع پوره ی که استفاده می کنید حتما تست بگیرید و تست حساسیت به این مدل می باشد که تا سه روز به اندازه یک قاشق چای خوری به کودک پوره را بدهید و واکشن آلرژیک ( مانند حساسیت پوستی، دل درد و اسهال و استفراغ و …)چک کنید اگر مشکل پیش نیومد با خیال راحت اون پوره را به کودک یا نوزاد خود بدهید. غلظت اولین پوره ی که به نوزاد می دهید باید کمی از شیر مادر غلیظ تر باشد و هر بار کمی غلظتش را بیشتر کنید. می توانید با آب یا شیر مادر یا شیر خشک پوره را رقیق کنید ولی برای اضافه کردن شیر پاستوریزه باید تا ۸ ماهگی صبر کنید. با شروع کردن غذای کمکی می توانید به نوزاد آب جوشیده و خنک شده بدهید، نکته مهم در مورد کودکان رفلاکسی این می باشد که باید با حجم کم و بلافاصبه قبل و بعد از غذا به آن شیر ندهید و پوره بچه رفلاکسی باید کمی غلیظ تر می باشد، اصلا نباید به کودک رفلاکسی تو خالت خوابیده غذا دهید حتما در حالت نشسته و صاف قرار بگیرد و ماساژ دادن شکم نوزاد با روغن زیتون خیلی به درمان رفلاکس آن کمک می کند بدین طور که قبل از غذا ۴ دقیقه در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۱ عدد
شیر خشک یا شیر مادربه مقدار لازم
روغن زیتون۱ ق مربا خوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

مرحله اول: آبپز کردن سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی را خوب بشورید و به اندازی آب داخل قابلمه بریزید که روی سیب زمینی را بگیرد، سیب زمینی را باید تا جایی آبپز کنید که کاملا نرم شود پس حتما با کمک یک کارد یا چنگال تست کنید و رمانی که احساس کردید نرم شده از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه قبلا از سرد شدن سیب زمینی باید پوست سیب زمیین را جدا کنید و رنده کنید تا کاملا نرم و لطیف شود و روغن زیتون اضافه کنید؛ اگر گوشتکوب برقی دارید با آن میکس کنید تا یکدست شود، دقت کنید اگر سیب زمینی سرد شود ترکیب نشاسته ای آن مقاوم شده و در روده کوچک نوزاد غیر قابل هضم می شود بنابراین باید پوره سیب زمینی را برای نوزادان به صورت گرم مصرف کرد.

مرحله سوم: تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد

حالا به دلخواه و بنا به غلظتی که دوست دارید شیر خشک یا شیر مادر اضافه کنید و خیلی سریع آن را به کودک بدهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پوره سیب زمینی برای نوزاد

  1. در سیب زمینی که پوست پخته می شود تقریبا میزان ویتامین C دو برابر زمانی است که بدون پوست پخته می شود.
  2. به جای روغن زیتون می توانید از کره استفاده کنید.
  3. این پوره را می توانید نهایت ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید و بعد گرم کنید و به نوزاد بدهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 6 ماهه با شیر خشک یا شیر مادر
5 (100%) 1 votes