طرز تهیه سمبوسه کم روغن و کم هزینه بسیار خوشمزه در فر و ساندویچ ساز

دستور پخت سمبوسه کم روغن

طرز تهیه سمبوسه کم روغن

 

سمبوسه کم روغن و کم هزینه یکی از روش های بسیار خوب و رژیمی برای یک غذای سنتی و خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه و سرو کنید. در این روش باید سمبوسه را در ساندویچ ساز یا همان به صورت میکری تهیه کنید تا با چند قطره روغن بتوانید یک غذای کم کالری و‌ رژیمی تهیه کنید. اگر به غذا های فست فودی علاقه دارید ولی به دلیل استفاده زیاد از روغن از آن ها دوری می کنید این سمبوسه گزینه خوبی برای شما می باشد. سمبوسه کم روغن با نان لواش تهیه می شود و شما می توانید مواد میانی این غذا را به دلخواه تغییر دهید. می توانید از مواد گوشتی یا مرغی یا با سیب زمینی و قارچ تهیه کنید. افزودن پنیر در سمبوسه ها اختیاری می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبموسه کم روغن و کم هزینه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سبموسه کم روغن

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • جعفری ۱ پیمانه ساطوری شده
  • نان لواش ۵ عدد
  • پنیر پیتزا به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه کم روغن

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه با کمی آب بگذارید تا پخته شود. سپس بعد از نرم شدن پوست سیب زمینی را جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس با کمک گوشتکوب یا پوره کن له کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود، جعفری را پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید و به همراه سی زمینی و ادویه ها اضافه کنید و برای چند دقیقه روی حرارت تفت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: آماده سازی دستگاه میکر

دستگاه ساندویچ ساز را به برق وصل کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا کاملا داغ شود. سپس با کمک فرچه آغشته به روغن صفحه های آن را چرب کنید. دقت کنید از صفحه اسنک ساز استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت سمبوسه کم روغن در فر و ساندویچ ساز

یک برگ لواش به اندازه صفحه ساندویچ ساز برش بزنید و روی صفحه قرار دهید و بعد مقداری از مواد سیب زمینی روی قسمت های مثلثی بریزید و به دلخواه پنیر نیز اضافه کنید و یک برگ نان لواش دیگر روی آن قرار دهید و درب ساندویچ ساز را برای ۳ دقیقه بسته تا سمبوسه خوب برشته و سرخ شود. سپس با کمک کفگیر خارج کنید و برش بزنید. برای پخت در فر باید نان را به صورت طولی برش بزنید و از مواد داخل آن قرار دهید و بپیچید سپس به روی سینی فر قرار دهید و برای ۱۵ دقیق با دمای ۱۸۰ بگذارید تا سمبوسه ها طلایی شوند و دقت کنید حتما در حین پخت برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سمبوسه کم روغن

  1. به دلخواه می توانید از قارچ یا گوشت چرخ کرده میز استفاده کنید.
  2. می توانید از هر نوع نانی که دوست دارید برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  3. می توانید سمبوسه ها را بپچید و داخل ساندویچ ساز قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
13
دیدگاه