طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر ساده با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشتاین بار در پارسی دی برای شما عزیزان که طرفدار غذاهای ساده اما به سبک جدید هستید کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت را برای شما آماده کرده است. کوکوی سیب زمینی ساده و با روش معمولی که آماده می کردید را با کمی خلاقیت و با کمک گوشت چرخ کرده می توانید به یک غذای جدید و اما با خوشمزگی بیشتر تبدیل کنید. روشی که پارسی دی برای تهیه کوکوی سیب زمینی شکم پر برای شما آماده کرده است، می تواند یک پیشنهاد خوب برای شام در پیک نیک باشد و یا یک میان وعده عالی و مناسب برای کودکان بهانه گیر باشد که از خوردن غذا فراری هستند. کوکوی سیب زمینی شکم پر همینطور می تواند یک پیشنهاد جدید برای کد بانو هایی باشدکه دائم از خود می پرسند که حالا چی درست کنیم. پس با پارسی دی همراه ما باشید برای تهیه یک کوکوی سیب زمینی خوشمزه.

مواد لازم

 سیب زمینی متوسط۵ عدد
تخم مرغ۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار لازم
آب سردبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی شکم پر با گوشت

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

برای آماد سازی کوکوی سیب زمینی شکم پر با گوشت ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشوئید و در یک قابلمه مناسب به همراه آب بر روی شعله قرار دهید و زمان دهید به مدت ۳۰ دقیقه تا سیب زمینی ها بپزد. آبکشی نمائید و در غذاساز بریزید و پوره کنید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز در تابه با کمی روغن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقدار مناسبی ادویه به گوشت و پیاز اضافه کنید و هم بزنید و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : آماده سازی کوکو سیب زمینی شکم پر

در این قسمت ابتدا یک کاسه آب در کنار دستات قرار دهید و کف دستتان را خیس کنید و سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از سیب زمینی بردارید و در دست خود پهن کنید از مایع گوشتی به اندازه ۱ قاشق غذا خوری بر روی سیب زمینی گذاشته و سیب زمینی را گلوله کنید. در یک قابلمه کوچک روغن فراوان ریخته و زمان دهید تا گرم شود. سپس کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت را در روغن سرخ کنید. به همین ترتیب کوکوی سیب زمینی شکم پر شما آماده است. میتوانید به همراه سالاد و یا پلو نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت کوکوی سیب زمینی شکم پر با گوشت

  1. در صورت تمایل می توانید از آبلیمو در مایع گوشتی استفاده کنید.
  2. ببه جای گوشت می توانید از سویا و یا مرغ نیز استفاده کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید کمی جعفری در پوره سیب زمینی استفاده کنید.
  4. می توانید برای خوشمزه تر شدن کار از آرد سفید و تخم مرغ و آرد سوخاری نیز استفاده بفرمائید.

 

همچنین ببینید

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر ساده با گوشت چرخ کرده
3.6 (71.43%) 14 votes