طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ خیلی خوشمزه و ساده + سس مخصوص

دستور پخت سالاد سیب زمینی با مرغ

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ

 

سالاد سیب زمینی با مرغ یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توایند برای شام یا نهار این سالاد مقوی و خوش طعم و مزه را تهیه کنید. سالاد سیب زمینی با مرغ همان طور که مشخص است با مرغ آبپز شده تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه مرغ را مزه دار کنید و گریل کنید و به صورت برش خورده روی سالاد قرار دهید. سالاد سیب زمینی با مرغ می تواند یک شام یا ایده یک سالاد جدید برای مهمانی ها باشد و به دلخواه می توانید سبزیجات این سالاد را کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ و سس مایونز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای سالاد سیب زمینی با مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • نخودفرنگی ۱ پیمانه
  • خیارشور خرد شده ۱ پیمانه
  • سس مایونز ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • ماست سفت و چکیده ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • آبلیمو تازه ۱ الی ۲  ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ خیلی خوشمزه و راحت برای مجالس

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید برای این کار باید مرغ را به همراه یک پیاز خرد شده داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا مرغ پخته شود. بعد از نرم شدن مرغ را از آب مرغ خارج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: پخت هویج و سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی نمک بگذارید تا پخته و نرم شوند و بعد آبکشی کنید و پوست سیب زمینی را بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. هویج را نیز پوست بگیرید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت نگینی ریز خرد کنید. نخودفرنگی را نیز آبپز کنید و یا می توانید برای حفظ رنگ آن بلانچ کنید بدین صورت که بعد از پختن داخل آب سرد و یخ ریخته و آبکش کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

خیار شور را بشورید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه بزرگ سیب زمینی و هویج و مرغ را باهم مخلوط کنید و نخود و خیار شور را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به طور یکدست مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ

در ادامه باید سس مایونز و ماست را به همراه آبلیموترش و سیر پوره شده و ادویه ها اضافه کنید و سس را خوب هم بزنید تا یکدست شود و بعد روی سالاد ریخته و هم بزنید و سالاد را برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ با سس مخصوص

  1. این سالاد را می توانید به عنوان پی شغذا یا غذا های بیرون و عصرانه به همراه نان باگت سرو کنید.
  2. می توانید از تخم مرغ آبپز یا خیار نیز استفاده کنید.
  3. ماست قابل حذف است و می توانید با سس مایونز یا رنچ سرو کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با مرغ خیلی خوشمزه و ساده + سس مخصوص
5 (100%) 1 votes