طرز تهیه سالاد ویژه مرغ و قارچ و سیب زمینی مخصوص مهمانی

طرز تهیه سالاد ویژه مرغ

 

اگر دوست دارید یک سالاد مرغ ویژه و فوق العاده ساده و خوشمزه برای مهمانی ها تهیه کنید این پست را دنبال کنید. شما در این پست یکی از آسان ترین سالاد های مرغ را یاد می گیرید و می توانید تهیه کنید و برای تزیین می توانید از خیارشور و شوید و انار به دلخواه استفاده کنید. این سالاد خوشمزه با سس آن بسیار لذیذ است و گزینه خوبی برای مهمانی ها و تولد ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد ویژه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببیند: طرز تهیه سالاد ماکارونی

 

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۲ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
سیب زمینی بزرگ۲ عدد
کنسرو ذرت۱ عدد
سس مایونز۳ ق غذا خوری
ماست۲ ق غذا خوری
آبلیمو۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن و کمی روغن زیتونبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد سزار

 

طرز تهیه سالاد ویژه مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغرا بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه مورد نظر تفت دهید و بعد یکی از پیاز های دستور را که پوست و خرد کردید به مرغ اضافه کنید و تفت داده و به دلخواه کمی فلفل دلمه خرد شده و یک عدد برگ بو برای گرفتن بوی زهم مرغ بریزید و روی مواد آبجوش ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

در ادامه باید یکی دیگر از پیاز های دستور را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با زردچوبه و روغن تفت دهید و زمانی که طلایی و سبک شد قارچ های اسلایس شده را به همراه ۱ ق چای خوری آبلیمو تفت دهید تا قارچ ها نرم شوند و در انتها کمی فلفل دلمه نگینی شده نیز به مواد اضافه کنید. کنسرو ذرت را نیز برای ۲۰ دقیقه بجوشانید.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

ترکیب قارچ و پیاز داغ را کنار قرار دهید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل آب یخ قرار دهید و آبکش کنید و خوب خشک کنید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شود.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد

در ادامه باید سینه مرغ پخته شده را با چاقو ریز خرد کنید و داخل کاسه بریزید و بعد ترکیب قارچ و ذرت و سیب زمینی را اضافه کنید و هم بزنید حالا برای تهیه سس باید سس مایونز و ماست و ادویه ها و روغن زیتون و آبلیمو را ترکیب کنید و روی سالاد بریزید و ترکیب کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و برای سرو از چیپس سیب زمینی و شوید و خیارشور استفاده کنید. نوش جان

 

همچنین ببنید: طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کالباس

 

فوت و فن های دستور پخت سالاد ویژه مرغ

  1. می توانید این سالاد را داخل نان باگت قرار دهید و سرو کنید.
  2. می توانید سس را به دلخواه تندتر کنید.
  3. اگر زمان ندارید می توانید از چیپس خلالی سیب زمینی استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد الویه

از
1
دیدگاه