طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی خیلی ساده و آسان و خوش طعم با سس مخصوص

دستور تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

 

سالاد لبو و سیب زمینی یکی از روش های خوشمزه برای تهیه سالاد می باشد که شما می توانید در فصل پاییز و زمستان همزمان با رسیدن لبو این سالاد خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. سالاد لبو و سیب زمینی با لوبیا نیز تهیه می شود و شما می توانید به عنوان یک شام سبک نیز میل کنید و یا می توانید برای مهمانی این سالاد را تهیه کنید و با کاهو به دلخواه تزیین کنید. سالاد لبو و سیب زمینی را ب سس مایونز تهیه می شود و شما می توانید خودتان در خانه لبو را بپزید و یا از ترشی لبو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لبو و سیب زمینی

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • لبو پخته خرد شده ۱.۵ پیمانه
  • خیارشور خرد شده ۲ پیمانه
  • جعفری ۱/۲ پیمانه
  • لوبیا چیتی یا قرمز به دلخواه ۱.۵ پیمانه
  • مایونز ۱ پیمانه
  • سرکه ۲ ق غذا خوری
  • آب لبو ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری برای پخت لبو

طرز تهیه سالاد لبو و سیب زمینی و لوبیا به همراه سس مخصوص

مرحله اول: پخت لبو

ابتدا باید لبو را بپزید برای این کار باید لبو را خوب بشورید و بدون پوست کندن داخل قابلمه و مقداری آب بگذارید تا لبو پخته شود و زمانی که نرم شده از قابلمه خارج کنید و پوست آن را بگیرید و شکر به آن اضافه کنید و بگذارید تا آب اضافه کشیده و در حد چند ق غذا خوری برای سس بماند و بعد خارج کنید و به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم: پخت سیب زمینی و لوبیا

سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و در آب در حال جوش بریزید و یک عصاره مرغ برای خوشمزه تر شدن سیب زمینی اضافه کنید و بگذارید تا سیب زمینی پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شود. لوبیا چینی را نیز از شب قبل یا ۱۲ ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید و داخل زودپز یا قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

خیار شور را بشورید و خرد کنید و داخل یک کاسه خیارشور و لوبیا و سیب زمینی و لبو را خوب باهم ترکیب کنید و هم بزنید و بعد جعری ساطوری شده را مواد اضافه کنید. داخل یک کاسه سس مایونز را به همراه آب لیو و سرکه و کمی نمک خوب مخلوط کنید و روی مواد سالاد بریزید و هم بزنید. برای سرو داخل یک کاسه کمی کاهو ریخته و سالاد تهیه شده را روی آن بریزید و یا می توانید هماند عکس جداگانه مواد را روی کاهو ریخته و در انتها با سس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد لبو و سیب زمینی مخصوص زمستان

  1. می توانید برای سهولت در کار از لوبیا استفاده کنید.
  2. اگر از ترشی لبو استفاده می کنید سرکه را برای تهیه سس حذف کنید.
  3. می توانید به سلیقه خود از هویج یا مواد دیگر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه