طرز تهیه سالاد مرغ و نخود خیلی ساده و سریع و خوش طعم + سس مخصوص

دستور تهیه سالاد مرغ و نخود

طرز تهیه سالاد مرغ و نخود

 

سالاد مرغ و نخود یکی از سالاد های بسیار سالم و خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی این سالاد را به همراه سس مخصوص تهیه کنید. سالاد مرغ و نخود همان طور که مشخص است با مرغ و نخود تهیه می شود و شما می توانید مرغ را به صورت آبپز و ریش ریش تهیه کنید و یا می توانید مرغ را به صورت گریل شده نیز در این سالاد استفاده کنید. این سالاد بسیار مقوی است و شما می توانید برای یک شام خوشمزه یا برای تنوع در سالاد های خود در مهمانی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد مرغ و نخود را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ و نخود

  • کاهو ۱ دسته
  • نخود پخته ۱/۲ پیمانه
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • مرغ آبپز ۱ عدد سینه
  • جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس

  • مایونز ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • نمک و پولببیر به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و نخود خوشمزه و مجلسی و به همراه سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نخود را از چند ساعت قبل یا شب قبل خیس کنید تا هم راحت تر پخته شود و هم نفخ آن نیز گرفته شود. سپس به همراه آب و کمی نمک بگذارید تا نخود ها پخته شوند و یا می توانید برای سهولت در کار از زودپز استفاده کنید تا در ۲۰ دقیقه نخود شما پخته شود.

مرحله دوم: پخت مرغ

برای پخت مرغ باید سینه مرغ را به همراه یک پیاز کمی تفت دهید و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید و روی مواد آبجوش ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته و نرم شود. بعد از پخت سینه مرغ را خارج کنید و به دلخواه برش بزنید. آب مرغ را دور نریزید و صاف کنید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله سوم: تفت دادن نخود

داخل یک تابه کمی روغن زیتون یا روغن ریخته و نخود آبپز حسابی تفت دهید تا برشته شود و برای خوشرنگ شدن نخود باید کمی پولبیر که یک نوع ادویه ی ترکیه ای هست اضافه کنید و تفت دهید و نخود را از تابه خارج کنید و کنار قرار دهید. کاهو را بشورید و خشک کنید و خرد کنید و داخل کاسه سرو بریزید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد مرغ و نخود

در ادامه باید ذرت و جعفری خرد شده و مرغ آبپز را اضافه کنید و هم بزنید. برای تهیه سس باید سس مایونز را داخل کاسه ریخته و به همراه روغن زیتون و آبلیموترش و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید. سس تهیه شده را روی سالاد ریخته و هم بزنید و در انتها نخود برشته را روی سالاد ریخته و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد مرغ و نخود خوشمزه و راحت برای مهمانی

  1. می توانید از ذرت کنسروی یا بخارپز شده برای تهیه این سالاد استفاده کنید.
  2. نخود ها را زیاد نپزید که شکل و فرم خود را از دست بدهند.
  3. به سلیقه خود می توانید مواد را کم و زیاد کنید.
  4. به دلخواه می توانید از سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد مرغ و نخود خیلی ساده و سریع و خوش طعم + سس مخصوص
5 (100%) 2 votes