طرز تهیه ران مرغ با برنج و سیب زمینی سرخ کرده خیلی خوشمزه و مجلسی

دستور پخت ران مرغ با برنج

طرز تهیه ران مرغ

 

ران مرغ با برنج یکی از روش های بسیار ساده و خوش طعم برای پخت ران مرغ است که طعم بی نظیری دارد و شما می توانید این غذای خوشمزه را در کنار برنح زعفرانی و سیب زمینی سرخ کرده تهیه کنید. این غذای خوشمزه برای کسانی که دوست دارند ران مرغ را به یک روش مجلسی و جدید تهیه کنید. شما حتی می توانید از ترکیب سینه و ران مرغ استفاده کنید و یا اگر مقداری ران مرغ از غذا مانده و دوست دارید آن را طعم دار کنید و یک غذای جدید تهیه کنید. این رسپی را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ران مرغ با برنج به روش خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ران مرغ با برنج

  • ران مرغ ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • زعفران به مقدرا لازم
  • سس باربیکیو ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • زرشک به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه ران مرغ ریش ریش شده با برنج به روشی خوشمزه و جدید

مرحله اول: تفت دادن ران مرغ

ابتدا باید برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا با دست نگینی ریز خرد کنید. داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و تفت دهید تا سبک شود و بعد روی ران مرغ چند برش با چاقو ایجاد کنید و به همراه پیاز ها خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: پخت ران مرغ

در ادامه مقداری زعفران و سس باربیکیو و ادویه ها را اضافه کنید و کمی ران ها را تفت دهید تا خوشرنگ شود سپس روی مواد آب جوش بریزید و حرارت را بالا ببرید و بگذارید تا بجوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا ران مرغ پخته شودو حسابی گوشت ران از استخوان جدا شود.

مرحله سوم: تهیه ران مرغ با برنج

در ادامه زمانی که ران مرغ پخته شد از استخوان جدا کنید و در اندازه دلخواه خرد کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه نمک و روغن سرخ کنید تا طلایی شود. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد آبکش کنید و یا به صورت کته بپزید. زرشک را با کمی کره و ۱ ق چای خوری شکر تفت دهید تا پف کند و زمانی که برنج دم کشید همانند عکس مرغ را به همراه سیب زمینی و زرشک روی پلو قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهبه ران مرغ با برنج خوشمزه و زعفرانی بدون رب

  1. در اواخر پخت دوباره کمی زعفران دم کرده روی مواد بریزید تا طعم فوق العاده ی پیدا کند.
  2. می توانید از چوب دارچین بجای پودر آن استفاده کنید و  زمانی که مرغ پخت از قابلمه خارج کنید.
  3. به دلخواه کمی پودر پیاز نیز به مواد اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.
  4. می توانید برنج را به صورت آبکش با ته دیگ دلخواه تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه