طرز تهیه فیله مرغ رژیمی خوشمزه، بدون روغن در فر یا ماهیتابه معمولی

طرز تهیه فیله مرغ رزیمی

 

یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده است. این غذا به صورت رژیمی تهیه می شود و مخصوص کسانی می باشد که در رژیم لاغری هستند یا ورزشکارانی که باید پروئتین بیشتری مصرف کنند. فیله مرغ رژیمی بیشتر با سبزیجات که به صورت بخارپز شده سرو می شود. شما می توانید با افزودن کمی آبلیموترش طعم و مزه بسیار خوبی به این غذا بدهید. کالری این غذا بسیار کم است. فیله ها در یک سس مرینت ابتدا مزه دار می شوند سپس به دلخواه داخل تابه گریل یا روی زغال و یا حتی در هواپز و فر پخته می شوند. اما فیله مرغ دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین B6 است و چون چربی ندارد از افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند. فیله مرغ سرشار از آهن و منیزیم است و از دردهای قاعدگی را کاهش می دهد همچنین باعث تنظیم تیروئید نیز می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه فیله مرغ رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

فیله مرغ۱ بسته
قارچ۱۰ عدد
هویج۱ عدد
آب نارنج۲ ق غذا خوری
سویا سس۱.۵ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
عسل۱ ق چای خوری
فلفل سیاه۱ ق مربا خوری
شیر۳ ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
آویشن۱ ق چای خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه فیله مرغ رژیمی بدون روغن با فر و در ماهیتابه

مرحله اول: مرینت کردن فیله مرغ رزیمی

ابتدا سینه مرغ را خوب شسته و داخل آبکش قرار دهید. سپس داخل یک کاسه ریخته و به آن سویا سس، آب نارنج تازه، سیر، فلفل سیاه، عسل را اضافه کنید و هم بزنید و مواد را خوب ماساژ دهید سپس درب ظرف را بسته و برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه وقتی فیله ها در حال استراحت هستند. هویج را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید. سپس داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و روی آن یک سبد با توجه به گنجایش قابلمه قرار دهید و هویج های خرد شده را داخل سبد قرار دهید و درب قابلمه را قرار داده تا هویج ها بخارپز شوند. می توانید از دستگاه بخارپز نیز استفاده کنید. قارچ ها را شسته و خشک کنید سپس اسلایس بزنید.

مرحله سوم: تفت دادن قارچ

در ادامه به دلخواه کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و ۱ ق مربا خوری سیر اضافه کنید. سپس قارچ ها را اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس به آن نمک و آویشن را اضافه کنید و در انتها شیر را افزوده و با شعله زیاد به مدت ۱ دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تفت دادن مواد با ماهیتابه رژیمی

بعد از ۱ ساعت که فیله ها مزه دار شدند آن ها را به همراه سس مرینت داخل تابه ریخته و با حرارت بالا تفت دهید تا فیله ها پخته شوند. سپس داخل دیس قرار دهید و با قارچ و هویج سرو کنید.

مرحله پنجم: تهیه فیله مرغ رژیمی در فر

برای پخت فیله مرغ در فر باید سینه های مزه دار شده را داخل سینی فر یا توری مخصوص گریل کردن فر چیده و حرارت را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و ۳۰ دقیقه زمان دهید. در حین پخت با انبر فیله ها را زیر و رو کنید سپس با قارچ و هویج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فیله مرغ رژیمی ساده

  1. سویا سس را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.
  2. سویا سس خیلی نمکی می باشد پس زیاد نریزید.
  3. می توانید کمی سینه مرغ را با بیفتک بکوبید.
  4. می توانید به دلخواه کلم بروکلی یا کدو نیز در کنار این فیله مرغ رژیمی استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه فیله مرغ رژیمی خوشمزه، بدون روغن در فر یا ماهیتابه معمولی
3.5 (70%) 4 votes