طرز تهیه سالاد پیازچه و مرغ و سیب زمینی مجلسی و خوشمزه با سس مایونز

دستور تهیه سالاد پیازچه و مرغ

طرز تهیه سالاد پیازچه و مرغ

 

سالاد پیازچه و مرغ یکی از سالاد ها بسیار خوشمزه و ساده می باشد که طعم فوق العاده ای دارد و شما می توانید از انواع سبزیجات دلخواه برای تهیه آن استفاده کنید. شما می توانید سالاد پیازچه و مرغ را به عنوان یک غذای اصلی نیز در نظر بگیرید و آن را سرو کنید و یا می توانید برای مهمانی و مجالس برای تنوع در سالادها خود این سالاد فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید. برای تهیه این سالاد شما می توانید مرغ را به صورت تهیه کنید. یا مرغ را پخته و ریش ریش کنید و یا می توانید مرغ را مزه دار کنید و به صورت گریل شده آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد پیازچه و مرغ و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد پیازچه و مرغ

  • پیازچه ۳ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • خیارشور ۳ عدد
  • سس مایونز ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پیازچه و مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را باید بپزید. برای این کار سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و یک پیاز پوست کنده چهار قاچ شده داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری آبجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پخته و نرم شود. بعد از پخت سینه مرغ را از آب خارج کرده و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید. آب مرغ را دور نریزید و می توانید برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی

سیب زمینی را بشورید و به همراه کمی آب و نمک داخل قابلمه بریزید و آبپز کنید. سیب زمینی را آب سرد گرفته و پوست بگیرید. سیب زمینی را بعد از خنک شدن به صورت مکعبی ریز خرد کنید. خیارشور را شسته و ریز خرد کنید.پیازچه ها را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه سیب زمینی و مرغ و خیارشور باهم مخلوط و هم بزنید. سس مایونز را داخل  یک کاسه ریخته و به همراه نمک و فلفل سیاه و آبلیموترش تازه خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس سس تهیه شده را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: تهیه سالاد پیازچه

بعد از نیم ساعت که به سالاد استراحا دهید آن را می توانید داخل قالب ریخته و به صورت قالبی تهیه کنید و یا می توانید داخل دیس ریخته و با کمی سبزیجات آن را تزیین و این سالاد را سرد میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد پیازچه و مرغ

  1. به دلخواه می توانید کمی شوید نیز به مواد سالاد اضافه کنید.
  2. برای رژیمی تر شدن سس سالاد می توانید از ترکیب ماست و مایونز استفاده کنید.
  3. می توانید بجای مرغ از ژامبون یا کالباس استفاده کنید.
  4. می توانید در تهیه این سالاد از هویج و یا نخودفرنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد پیازچه و مرغ و سیب زمینی مجلسی و خوشمزه با سس مایونز
5 (100%) 1 votes