طرز تهیه سالاد الویه برای 100 نفر مخصوص مهمانی + فوت و فن

طر زتهیه سالاد الویه برای 100 نفر

 

سالاد الویه بی شک یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای تولد و مهمانی و نذری ها خود این سالاد را تهیه کنید. شاید همه شما سالاد الویه را بلد باشید ولی برای مقادیر زیاد مواد را به صورت دقیق نمیدانید ما در این پست سعی کردیم مواد را برای ۱۰۰ الی ۱۲۰ نان باگت برای شما جمع آوری کنیم و نکات مهم را آموزش دهیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد الویه برای ۱۰۰ نفر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد ماکارونی

 

مواد لازم

سیب زمینی۶/۵-۷ کیلوگرم
سینه مرغ۴ کیلو حدودا ۱۰ عدد نصف سینه
هویجیک کیلو
تخم مرغ۳۰ عدد
خیارشور۲ کیلوگرم
سس مایونز۴.۵ شیشه
نخود فرنگی۱.۵ کیلو
جعفری۲ دسته
آب مرغ۱ لیوان
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: تزیین سالاد کاهو

 

طرز تهیه سالاد الویه برای ۱۰۰ نفر

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را با کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و بعد چند پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه مرغ تفت دهید و در انتها باید نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید و روی مواد آبجوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و در انتها یک لیوان از آب مرغ را برای رقیق کردن سس بردارید و سینه مرغ پخته شده را ریش ریش یا داخل غذاساز بریزید و حرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد سالاد

در ادامه باید هویج ها را نیز بشورید و پوست بگیرید و به همراه آب بگذارید تا پخته شود، سیب زمینی ها را نیز بشورید و داخل آب ریخته و بگذارید تا کاملا پخته شود و بعد پوست بگیرید و صبر کنید تا خنک شود، تخم مرغ ها را نیز داخل آب سرد ریخته و روی حرارت قرار دهید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه خوب پخته شود و بعد پوست بگیرید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

در ادامه باید هویج را جدا کنید، سیب زمینی ها را بعد از خنک شدن به کمک پوره کن یا مشر له کنید، تخم مرغ ها را نیز پوره کنید و همه مواد میکس شده را به همراه سینه مرغ داخل یک لگن بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد نخود فرنگی آبپر شده و خیارشور نگینی شده یا رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: افزودن سس

در ادامه باید سس مایونز را به همراه جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل سیاه را و آب مرغ صاف شده را اضافه کنید و هم بزنید و روی سالاد ترکیب کنید بهتر است سالاد الویه کمی در یخچال استراحت کند ولی اگر زمان ندارید می توانید ساندویچ را تهیه کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد کلم

 

فوت و فن های دستور تهیه سالاد الویه برای ۱۰۰ نفر

  1. الویه غذای رژیمی نیست پس برای سس کمتر تلاش نکنید و طعم الویه رو خراب نکنید.
  2. برای این که سس مایونز کمتری مصرف شود می توانید از ترکیب ماست چکیده و سس مایونز استفاده کنید.
  3. به هیچ عنوان به الویه آبلیمو نزنید زیرا در برخورد با زرده باعث تغییر رنگ و بوی زهم می شود.
  4. می توانید از ترکیب ذرت نیز به دلخواه استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سالاد سزار

از
2
دیدگاه