طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی رژیمی و سالم با سیب زمینی بدون مرغ

دستور تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

 

سالاد لوبیا چشم بلبلی یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای یک شام یا نهار سبک تهیه و سرو کنید. این سالاد بدون مرغ تهیه می شود و می توانید به دلخواه تغییرات دلخواهی در تهیه سس انجام دهید و به راحتی این سالاد خوشمزه و مقوی را تهیه کنید. شما می توانید در تهیه سالاد با حبوبات از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید و اگر در طول رژیم هستند باید مایونز را حذف و اگر دوست دارید کمی طعم و مزه مایونز باشد می توانید به صورت ترکیبی با ماست استفاده کنید. لوبیا چشم بلبلی یکی از لوبیا های پر خواص است که می تواند برای زنان باردار و کسانی که دیابت دارند گزینه خوبی باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی با سیب زمینی و کاهو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

  • لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • کاهو ۷ برگ
  • خیارشور ۱۰ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • شوید ۱ مشت
  • ماست چکیده ۴ ق غذا خوری
  • سس مایونز به دلخواه ۳ ق غذا خوری
  • لیموترش ۱/۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی رژیمی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی لوبیا چشم بلبلی

ابتدا لوبیا چشم بلبلی را تمیز کنید و بشورید تا گرد و خاک اضافی آن از بین برود. سپس لوبیا را داخل کاسه ریخنته و برای چند ساعت بگذارید تا خیس بخورد و اگر عجله دارید می توانید یک خیار را با پوست از وسط به دو نیم کنید و روی لوبیا ها قرار دهید.

مرحله دوم: پخت لوبیا چشم بلبلی

در ادامه لوبیا را برای ۱۲ ساعت خیس کنید و در این زمان آب لوبیا را عوض کنید تا هم بهتر پخته شود و هم نفخ آن گرفته شود. سپس لوبیا چشم بلبلی را داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی نمک بگذارید تا پخته و نرم شود. سپس آبکش کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد

کاهو را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل کاسه سالاد بریزید. خیارشور را نیز شسته به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کنید و به کاهو اضافه کنید. سیب زمینی را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد روی آن آب سرد گرفته و پوست سیب زمینی را جدا کنید و خرد کنید. هویج را می توانید به صورت آبپز شده یا خام خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد لوبیا چشم بلبلی

در ادامه لوبیا را به مواد فوق اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل یک کاسه سس مایونز و ماست و شوید را به همراه آب نصف یک عدد لیموترش را بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید و روی سالاد بریزید و خوب مواد را زیر و رو کنید و هم بزنید. سالاد را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و مزه ها به خورد هم برود سپس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد چشم بلبلی راحت

  1. می توانید از سبزیجات دلخواه استفاده کنید.
  2. می توانید کمی روغن زیتون نیز به سس اضافه کنید.
  3. می توانید سالاد را همان موقع به صورت گرم نیز سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه