طرز تهیه کوکی دبل چاکلت خانگی ساده و ترک دار مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار خوشمزه است و می تواند گزینه خوبی برای پذیرایی باشد و همچنین برای یک عصرانه خوشمزه و یا دورهمی و حتی شب یلدا می توانید این کوکی را تهیه کنید. بیشتر کوکی ها از شکر قهوه ای تهیه می شوند تا هم طعم بهتر و هم رنگ تیره تری داشته باشند. کوکی یکی از شیرینی های بسیار پر طرفدار در سراسر جهان می باشد کوکی اولین بار در قرن هفتم در شهر سیستان پخته شد و در واقع می توان گفت کوکی اولین بار در ایران تهیه شده زیرا در آن زمان ایران شکر داشته و توانسته این شیرینی ها را تهیه کند سپس به اروپا و آمریکا راه یافته است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی دبل چاکلت خانگی ترک دار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم
شکر سفید۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱/۲ پیمانه
آرد شیرینی پزی۱ و ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکلات چیپسی۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ای رنده شده۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت ترک دار خانگی

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا کره نرم شده و آب شده را داخل کاسه ریخته و با شکر سفید و قهوه ای مخلوط کنید سپس با همزن برقی یا دستی یا چنگال به مدت چند دقیقه هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود و بوی خامی کره گرفته و شکر حل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه پودر کاکائو و وانیل اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید تا مواد یکدست شود حالا در ادامه آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و روی مواد الک کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و آرد باز شود.

مرحله سوم: افزودن شکلات

در ادامه مواد را می توانید برای چند ثانیه با دور کند همزن برای ۳۰ ثانیه هم بزنید و یا حتی با دست کمی ورز دهید حالا شکلات چیپسی را اضافه کنید و هم بزنید سپس شکلات تخته ای را رنده درشت یا ریز بزنید و به مواد اضافه کنید و در حدی که شکلات ها مخلوط شوند هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کوکی دبل چاکلت

مواد را زیاد نباید ورز دهید وگرنه به روغن افتاده حالا با کمک اسکوپ از مواد کوکی برداشته و در دست گرد کنید و در سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداخته با فاصله از هم قرار دهید می توانید برای زیبایی کوکی چند عدد شکلات چیپسی روی کوکی ها قرار دهید حالا سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۹ الی ۱۲ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی پخته شود سپس از فر خارج کنید و اصلا به آن دست نزنید تا کاملا خنک شود سپس از روی کاغذ جدا کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کوکی دبل چاکلت

  1. به خاطر وجود کره کوکی بعد از پخت پهن می شود پس حتما با فاصله از هم قرار دهید.
  2. از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید تا رنگ خوبی داشته باشد.
  3. بعد از پخت کوکی ها را داخل پلاستیک قرار دهید تا سفت نشود.
  4. می توانید یک ق غذا خوری از آرد کم کنید و بجای آن پودر قهوه فوری بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه