طرز تهیه دسر دبل چاکلت خیلی ساده و خوشمزه با گاناش شکلاتی

دستور تهیه طرز تهیه دسر دبل چاکلت

دسر دبل چاکلت

 

دسر دبل چاکلت یکی از دسر های بسیار خوشمزه و فوق العاده برای طرفداران طعم و مزه شکلاتی می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این دسر به صورت قالبی سرو‌می شود. شاید در ابتدا فکر کنید این دسر کمی سخت به نظر می رسد ولی فوق العاده ساده است و باید شما گام به گام با دستور پیش بروید و همه نکات را رعایت کنید. این دسر یکی از آیتم های فوق العاده در قسمت دسر و آشپزی است که می توانید به صورت رایگان این آموزش را در خانه اجرا و سرو کنید. شما می توانید برای تنوع در دسر های خود در مهمانی و مجالس این دسر را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر دبل چاکلت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر دبل چاکلت

  • شیر پر چرب ۱ پیمانه سر پر
  • شکلات تلخ با شیری ۴۰۰ گرم با ۲.۵ پیمانه
  • خامه قنادی ۲ پیمانه
  • ژلاتین مس ۸۰ گرم

مواد لازم برای ژلاتین مس

  • پودر ژلاتین ۲۰ گرم معادل ۲ ق سوپ خوری + ۱ ق چای خوری
  • آب سرد ۱/۳ پیمانه
  • مواد لازم برای تهیه گاناش مخصوص
  • شکلات ۵۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
  • خامه ۸۰ گرم معادل ۳ ق غذا خوری پر

طرز تهیه دسر دبل چاکلت

مرحله اول: تهیه ژلاتین مس

برای تهیه ژلاتین مس ابتدا باید ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود، سپس روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود. این مخلوط را باید برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد دسر

شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس از روی حرارت بردارید و ژلاتین سفت شده را اضافه کنید و بعد شکلات تخته ای سکه ای یا خرد شده را بریزید و خوب هم بزنید تا شکلات و ژلاتین با دمای شیر حل شوند. این مخلوط را کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن خامه

خامه قنادی را در دمای محیط قرار دهید تا کمی ذوب شود، سپس با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید و سفت شود. مخلوط شیر و شکلات را کم کم به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود. قالب پلاستیکی را از قبل داخل یخچال قرار دهید و مواد دسر را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: تهیه دسر دبل

قالب را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا مسنجم شود. سپس دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و روی دیس برگردانید. روی دسر پودر کاکائو الک کنید و باید گاناش شکلاتی را بدین صورت تهیه کنید که خامه را روی حرارت قرار دهید و بعد از ریز جوش زدن با شکلات مخلوط کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. گاناش را روی دسر ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر دبل چاکلت

  1. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید باید آن را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  2. ژلاتین مس را بعد از سفت شدن بهتر است اندازه گیری کنید.
  3. تهیه گاناش دلخواه است.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه