طرز تهیه کیک دبل چاکلت خوشمزه و کافی شاپی همراه با گاناش

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

 

یکی از کیک های خوشمزه و مخصوص کسانی است که طعم و مزه شکلات را دوست دارند بی شک می توان گفت کیک دبل چاکلت یک رقیب خوب برای کیک شکلاتی است در قرن ۱۸ کسانی که داشتن پودر کاکائو را به شکلات تبدیل می کردند فکر نمی کردند یکی از بهترین تنقلات را در سراسر دنیا دارند به تولید می رسانند که امروزه به یکی از خوشمزه ترین تبدیل شود. کیک دبل چاکلت یک کیک خوشمزه است که شما با گاناش شکلاتی می توانید برای تولدها استفاده کنید البته گزینه بسیار مناسبی برای ولنتاین می باشد. برای داشتن یک کیک خوشمزه دبل چاکلت حتما از شکلات با کیفیت استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک دبل چاکلت کافی شاپی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه
پودر کاکائو۱/۲ پیمانه
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر۲/۳ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
شکلات ذوب شده۱۵۰ گرم
وانیلنوک ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری سر پر
نمک۱ پنس

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس یک قالب گرد ۲۵ سانتی را آماده کنید و کف قالب را کاغذ روغنی انداخته می توانید از قالب میان تهی یا قلب نیز استفاده کنید. داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را ریخته و مخلوط کنید سپس سه بار الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بمدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا تخم مرغ ها حجیم و کرم رنگ شوند سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه کیک دبل چاکلت

در ادامه شکلات ذوب شده (شکلات ها را خرد کنید و بن ماری کنید با کمک بخار آب یا داخل ماکروفر) را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس شیر ولرم را افزوده و مجدد با دور تند همزن بزنید و در انتها مخلوط آرد را طی ۳ مرحله اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم : پخت کیک دبل چاکلت

مایه کیک را داخل قالب گرد ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه و زمان ۵۰ الی ۶۰ قرار دهید تا کیک دبل چاکلت پخته شود سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه با گاناش شکلاتی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک دبل چاکلت

  1. به دلخواه می توانید از هر درصد شکلاتی که دوست دارید استفاده کنید ولی اگر از شکلات شیرین استفاده می کنید می توانید مقدار شکر را بیشتر و برعکس انجام دهید.
  2. حتما شیر کاملا ولرم باشد اگر داغ باشد تخم مرغ ها پخته می شوند و کار خراب می شود و اگر سرد باشد شکلات سفت می شود.
  3. زمان پخت کیک با توجه به فرهای و دماهای مختلف متفاوت است پس بعد از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید.
  4. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه

  • لیلا شفیعی ۳ سال پیش

    سلام
    کیک دبل چاکلت عالی بود من قبلا با دستورهای دیگه درست کرده بودم ولی به این خوبی نشده بود ممنون از دستور ساده وجامعی که درسایت قرار داده بودید.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ