طرز تهیه چیز کیک شعریه با شیر عسلی ساده و مجلسی با خامه و بدون فر

طرز تهیه چیز کیک شعریه

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به خیلی راحت و آسان تهیه کنید. چیز کیک شعریه یک چیز کیک متفاوت می باشد با یک کراست ترد و کریسپی به همراه یکی کرم پنیری مغزدار که بسیار خوش طعم است. چیز کیک شعریه دارای ۲ مرحله می باشد که اول آماده سازی قسمت کراست و دوم آماده سازی قسمت کرمی روی کراست است. داخل این چیز کیک رشته های شعریه وجود دارد که رشته های شعریه همان رشته های عربی هستند و یکی از انواع رشته های خوراکی برای تهیه دسر و باقلوا می باشد. ترکیب این رشته های عربی به همراه مواد کرمی ترکیب فوق العاده ای دارد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک شعریه با شیر عسلی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

رشته شعریه۱ بسته
کره۸۰ گرم
خامه صبحانه۱ بسته
شیر عسلی۱/۲ بسته
زعفران دم کرده۲  ق غذا خوری
پودر دارچین۱ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق غذا خوری
گردو خرد شدهبه مقدار لازم

مواد لازم برای قسمت پنیری چیز کیک

پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پسته خرد شدهبه مقدار لازم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر ژلاتین۱ ق غذا خوری
شیر عسلی۱/۴ بسته

طرز تهیه چیز کیک شعریه با شیر عسل

مرحله اول: آماده سازی مواد

کتری را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش شود. سپس زعفران را بسایید و با مقداری آب جوش روی بخار کتری قرار دهید و درب ظرف را بگذارید تا دم ببرد. گردو ها را بشکنید و آن ها را خرد کنید. رشته شعریه را داخل پاکت کمی ضربه بزنید تا خرد شود. در ظرفی ژلاتین را به همراه مقداری آب اضافه کنید تا اسفنجی شود. ظرف را روی حرارت کتری قرار دهید تا به روش بنماری حل شود.

مرحله دوم: آماده سازی کراست

رشته شعریه خرد شده را داخل یک تابه مناسب بریزید و کره را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم کره ذوب شود و با لیسک هم برنید تا همه طرف رشته ها به کره آغشته شود. اجازه دهید رشته ها سرخ شوند و تغییر رنگ دهند. بعد از اینکه رشته ها تفت داده شدند، نوبت اضافه کردن گردو های خرد شده می باشد. آن را اضافه کنید و پودر دارچین و پودر هل و زعفران از قبل دم کرده را داخل تابه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا مزه ها به خرد هم بروند و بعد از مخلوط شدن مواد، نوبت اضافه کردن شیر عسل است شیر عسل را اضافه کنید و سپس خامه را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید و با گرمای رشته ها اجازه دهبد تا مواد مخلوط شوند. رشته ها حالت خمیری می گیرد. یک قاشق غذا خوری از رشته ها بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: قالب زدن رشته شعریه

داخل یک بشقاب بزرگ قالب فلزی گرد و تخت را بزارید و دور قالب طلق قرار دهید تا مواد از قالب راحت جدا شود یا از قالب کمربندی استفاده کنید. سپس کراست های از قبل آماده شده را داخل کف قالب بریزید و با پشت یک لیوان یا قاشق فشار دهید تا مواد فشرده و یکدست شود. سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید مواد منسجم شود.

مرحله چهارم: آماده سازی کرم

مواد کرمی که شامل پنیر خامه ای، پودر پسته، خامه صبحانه و وانیل و شیر عسلی را به همراه ژلاتین از قبل بنماری شده به داخل غذاساز اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید. قالب را از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی کراست بریزید و به آرامی قالب را داخل یخچال قرار دهید. مدت زمان ۱ تا ۲ ساعت مواد را داخل یخچال قرار دهید تا حسابی سفت شود و خودش را بگیرد.

مرحله پنجم: سرو چیز کیک شعریه

بعد از گذشت این زمان، قالب را از یخچال خارج کنید و قالب دور چیز کیک را به آرامی جدا کنید و مواد شعریه از قبل کنار گذاشته را به همراه خلال پسته روی چیز کیک بریزید و تزئین کنید. چیز کیک شعریه شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک شعریه ساده و مجلسی

  1. می توانید از قالب کمربندی برای تهیه چیز کیک شعریه استفاده کنید
  2. می توانید خلال پسته را در خانه تهیه کنید.
  3. رشته شعریه را می توانید از لوازم قنادی تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه