طرز تهیه سبزه با لوبیا قرمز شیک و زیبا برای هفت سین گام به گام

طرز تهیه سبزه با لوبیا قرمز

 

سبزه ها یکی از اجزای اصلی سفره های هفت سین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید به راحتی خودتان در منزل دست به کار شوید با هر نوع بذری که دوست دارید این سبزه ها را تهیه کنید. سبزه با لوبیا قرمز را می توانید با انواع لوبیا ها مانند چیتی یا چشم بلبلی نیز تهیه کنید و یک سبزه بسیار زیبا داخل گلدان یا تنگ قرار دهید و حتی می توانید بعد از سبز شدن آن را داخل حیاط یا باغ خود بکارید و این حبوبات را در منزل داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه با لوبیا قرمز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لوبیا قرمز۱/۴ پیمانه
آببه مقدار لازم
گلدان۱ عدد

طرز تهیه سبزه با لوبیا قرمز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لوبیا  پاک کنید و بشورید و روی آن آب بریزید تا حدی که ۲ بند انگشت روی آن آب باشد، به مدت ۲ روز در آب میماند ولی باید روزی ۳ الی ۴ بار آبش را مورد نظر را برای ۲۴ ساعت در آب خیس کنید، شما می توانید از هر نوع سبره ی که دوست دارید برای تهیه این سبزه استفاده کنید و بعد لوبیا خیس خورده را داخل دستمال پارچه ای مرطوب قرار دهید و نباید اجازه دهید تا هیچوقت خشک شود و باید مداوم با یک اسپری آب آن را خیس کنید.

مرحله دوم: جوانه زدن

در ادامه باید ۳ الی ۴ روز به این کار ادامه دهید و مداوم سر بزنید تا کم کم لوبیا ها شروع به جوانه زدن کند و اجازه دهید تا جوانه ها کمی بلند شود (حدود ۲ سانتیمتر) شود. حالا باید گلدان یا ظرف مورد نظر را آماده کنید.

مرحله سوم کاشت سبزه لوبیا قرمز

در ادامه باید کف ظرف مورد نظر را سلفون انداخته و خاک سبک بریزید بعد از انتقال به ظرف دلخواه همچنان پارچه مرطوب روی دونه ها قرار بده و مداوم آب روش اسپری کن. می توانید روی سلفون یا نایلون سوراخ شده بکشید که زودتر جوونه بزنند. بعد از دو روز دستمال یا نایلون را از روی دونه ها بردار و آب رو مستقیم روی دونه ها بپاشید. این سبزه رو نباید در نور مستقیم خورشید قرار بدی چون زود رشد می کنه و خراب می شوند.

فوت و فن های دستور تهیه سبزه با لوبیا قرمز

  1. باید از ۱۵ اسفند برای تهیه این سبزه اقدام کنید.
  2. یکی از نکات مهم سبزه این است که هر روز باید آب آن عوض شود به حالتی که کامل آب بریزید و آب را کامل خالی کنید تا سبزه بوی لجن نگیرد.
  3. می توانید سبزه ها را داخل سبد یا تنگ قرار دهید.
  4. این سبزه را اگرخوب نگهداری کنید تا بهار سبز باقی می ماند.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه