خواص سرکه بالزامیک

خاصیت های سرکه بالزامیک

خواص سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک چه خواصی دارد؟

سرکه بالزامیک به عنوان یک چاشنی ایتالیایی می باشد که دارای طعم شیرین می باشد. سرکه بالزامیک از فشرده سازی و کاهش حجم انگور سفید به دست می آید. این چاشنی در ایتالیا مصرف بالایی دارد. می خواهیم در این نوشته در مورد این چاشنی صحبت کنیم.

بالا بردن میزان کاهش چربی

استفاده از سرکه بالزامیک باعث بالا بردن میزان کاهش چربی در بدن می شود. یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک دارای ۱۴ کالری می باشد.

این سرکه می تواند به عنوان یک افزودنی عالی برای غذاها به شمار رود. طعم دهنده عالی برای غذاهای شما می باشد و یک منبع عالی برای کلسیم، آهن و منگنز است.

سرکه بالزامیک می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. مطالعات نشان می دهد که سرکه بالزامیک می تواند باعث فرونشاندن اشتها شود و احساس سیری در شما ایجاد کند. این امر به خودی خود باعث می شود تا شما در طول روز احساس سیری داشته باشید و از خوردن هله هوله خودداری کنید.

بهبود وضعیت گوارشی

سرکه بالزامیک باعث تولید پیپسین در مجاری گوارش می شود. پپسین یک آنزیم عالی برای تجزیه پروتئین می باشد که به اسید آمینه قابل جذب تبدیل می شود. در کشور ایتالیا از سرکه بالزامیک به عنوان ماده ای برای کمک به گوارش استفاده می شود. برای کاهش گرفتگی معده و سوءهاضمه می توان از سرکه بالزامیک کمک گرفت. پلی فنول های موجود در سرکه بالزامیک باعث بهبود جذب در روده می شود.

تقویت و حفظ قدرت دستگاه ایمنی بدن

سرکه بالزامیک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که می تواند آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش دهد و این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سرکه بالزامیک حاوی فلاونوئید می باشد که باعث مبارزه علیه کمبود های ایمنی بدن می شود.

کاهش کلسترول

پلی فنول موجود در سرکه بالزامیک باعث کاهش کلسترول بد در بدن می شود و می تواند فشار ناشی از دستگاه قلبی را کاهش دهد. پلی فنول ها باعث مهار لیپوپروتئین شود و این امر از انسداد عروق خونی در بدن جلوگیری می کند.

کاهش خطر فشار خون

سرکه بالزامیک از تصلب شرایین و سفتی عروق پیشگیری می کند و سطح فشار خون را به حالت طبیعی برمی گرداند.

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک باعث جلوگیری از بیماری سرطان می شود. سرکه بالزامیک باعث می شود تا رشد سلول های سرطانی در بدن کنترل شود چرا که آنتی اکسیدان های قوی را در خود دارد. پلی فنول های موجود در این سرکه باعث حمایت از بافت ها و سلول های سالم بدن می شود.

ایجاد تعادل در قند خون

سرکه بالزامیک یک چاشنی با شاخص گلوکز پایین می باشد. این بدان معناست که می تواند از افزایش ناگهانی قند خون و بهم ریختن تعادل آن جلوگیری کند. سرکه بالزامیک می تواند باعث بهبود حساسیت به انسولین در بیماران دیابتی شود. سرکه بالزامیک باعث کاهش علائم دیابت شود و به آسانی می تواند قند خون را کنترل کند. سرکه بالزامیک دارای مقداری قند می باشد که باید افراد دیابتی در مصرف آن صرفه جویی کنند.

تقویت استخوان‌ها

پپسین و اسید استیک موجود در سرکه بالزامیک باعث سلامت استخوان ها در بدن می شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سرکه بالزامیک باعث می شود تا استخوان ها تقویت شود. سرکه بالزامیک دارای کلسیم قابل جذب می باشد که به حفظ دستگاه اسکلتی بدن کمک می کند و از بروز درد مفاصل پیشگیری می کند.

التیام زخم‌ها

سرکه بالزامیک دارای خاصیت ضد قارچی و ضد ویروسی می باشد که به عنوان یک درمان خانگی فوق العاده می باشد که باعث التیام زخم ها می شود. اسید این سرکه باعث جلوگیری از رشد قارچ ها می شود. اگر می خواهید زخم های خود را التیام ببخشید از سرکه بالزامیک استفاده کنید.

خاصیت ضد پیری

در کشور ایتالیا از چاشنی سرکه بالزامیک به عنوان خاصیت ضدپیری استفاده می شده است. در زمان های قدیم در ایتالیا از سرکه بالزامیک برای حفظ سلامتی و افزایش انرژی استفاده می شده است که امروزه اعتقاد بر آن است که سرکه بالزامیک دارای خواص ضد پیری می باشد. چرا که دارای کاتچین و آنتی اکسیدان می باشد که باعث سالم و زنده نگه داشتن پوست می شود.

سرکه بالزامیک به دلیل داشتن پلی فنول کوئرستین باعث می شود تا پیری پوست به تاخیر بیفتد. سرکه بالزامیک دارای مقدار اندکی از قند و الکترولیت می باشد که باعث افزایش انرژی بدن می شود.

درمان سوزش معده و بازگشت اسید

سرکه بالزامیک را می توانید به یک لیوان آب اضافه کنید تا اسید معده ی شما افزایش پیدا کند و این کار از سوزش معده و بازگشت اسید به معده جلوگیری می کند.

سوزش معده به دلیل پایین بودن اسید معده ایجاد می شود. سوزش معده باعث ایجاد درد در مری نیز همراه می باشد. شما می توانید برای درمان سوزش معده از سرکه بالزامیک استفاده کنید.