طرز تهیه سالاد لوبیا سبز و مرغ و گردو مجلسی و بی نظیر گام به گام

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز و مرغ

 

سالاد ها تنوع بسیار خوبی دارد و سالادی که با لوبیا سبز تهیه شود بی شک یکی از خوشمزه ترین سالاد ها می باشد که شما می توانید برای مهمانی ها و یا یک نهار و شام سبک تهیه کنید. این سالاد با مرغ و قارچ و گردو تهیه می شود و شما می توانید ان را با سس مایونز تهیه و سرو کنید. به دلخواه می توانید از سیب زمینی سرخ کرده یا سیب زمنینی خلالی استفاده برای تزیین و سرو استفاده کنید. لوبیا سبز به دلیل آهن زیادی که دارد یکی از سبزیجات بسیار خوب برای درمان کم خونی می باشد و اگر دچار کم خونی هستید لوبیا سبز را بیشتر در برنامه های خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد لوبیا سبز و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لوبیا سبز خرد شده۳ پیمانه
قارچ۵ الی ۶ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
خیارشور۳ الی ۴ عدد
گردو خرد شده۳ الی ۴ عدد
سینه مرغ پخته شده۱ عدد
سس مایونز۳ ق غذا خوری
جعفری خرد شدهبرای تزیین
هویج۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز و مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز خرد شده داخل قابلمه تفت دهید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش ریخته و زمان دهید تا مرغ پخته شود و بعد از آب مرغ خارج کنید و ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید و برای تهیه سوپ کنار قرار دهید. هویج را می توانید به همراه مرغ بگذارید تا پخته شود و بعد نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه لوبیا سبز را باید خرد کنید و بشورید و آبپز کنید، می توانید لوبیا را بخارپز کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و یک سبد هم قطر قابلمه روی آن قرار دهید و لوبیا را داخل آن ریخته و درب قابلمه را قرار دهید و زمان دهید تا لوبیا پخته شود و یا می توانید لوبیا را داخل آب ریخته و صبر کنید تا پخته شود و نرم شود و بعد آبکش کنید. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و بعد فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه خیار شور را باید نگینی ریز خرد کنید. داخل یک کاسه باید مرغ و لوبیا و قارچ و فلفل دلمه خرد شده را باهم مخلوط کنید و بعد خیارشور و هویج و گردو خرد شده  را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست مخلوط شود و بعد سس مایونز را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سالاد بریزید و هم بزنید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود و بعد به همراه چعفری خرد شده و چیپس خلالی تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد لوبیا سبز و مرغ

  1. می توانید از نخود فرنگی یا ذرت نیز در این سالاد استفاده کنید.
  2. می توانید به صورت رژیمی یا با سس رژیمی نیز این سالاد را سرو کنید.
  3. این سالاد هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه