طرز تهیه سالاد گندم و مرغ و سبزیجات خوشمزه و مقوی و مجلسی

طرز تهیه سالاد گندم

 

یکی از انواع سالادها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است شما می توانید همراه این سالاد مرغ ریش ریش شده نیز اضافه کنید و برای مهمانی و مجالس خود یک سالاد سالم و مقوی تهیه کنید شما می توانید از انواع سبزیجات دلخواه در تهیه این سالاد استفاده کنید ولی مهم ترین رکن این سالاد گندم است این سالاد زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد و می توانید برای یک وعده غذایی نیز این سالاد را تهیه کنید اما سس تهیه شده در این سالاد متفاوت است می توانید همراه بامایونز این سالاد را سرو کنید اگر در رژیم هستید از سس های کم چرب و یا ماست به همراه ادویه های دلخواه استفاده کنید. اما گندم خواص بسیار زیادی دارد از جمله مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان که کمک به هضم غذا می کند و برای لاغری و کاهش وزن نیز مناسب است همچنین انرژی بدن را بالا می برد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد گندم و مرغ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گندم۱ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
پیازچه خرد شده۱ پیمانه
هویج۲ عدد
خیارشور۶ عدد
ذرت بخارپز شده۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
سس مایونز۳ ق غذا خوری
ماست چکیده۱/۲ پیمانه
آبلیموترش۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، برگ بو، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد گندم و مرغ و سبزیجات

مرحله اول: پخت سینه مرغ

ابتدا برای تهیه این سالاد باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه پیاز ۴ قاچ شده و برگ بو و نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید تا مرغ پخته شود سپس سینه مرغ را بعد از پخت و خنک شدن خرد یا ریش رش کنید.

مرحله دوم: پخت گندم

گندم را باید از شب قبل یا ۴۸ ساعت قبل خیس کنید سپس به همراه کمی آب داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید ۳ الی ۴ ساعت پخته و نرم شود سپس داخل آبکش بریزید و بگذارید تا لعاب اضافی آن گرفته شود و خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی مواد

در ادامه خیارشور و پیازچه را نگینی ریز خرد کنید و ذرت و نخود را اگر نیاز هست بخارپز کنید و یا از کنسرو آماده استفاده کنید هویج ها را نیز پوست بگیرید و آبپز کنید سپس نگینی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد گندم با مرغ

در ادامه داخل یک کاسه همه مواد خرد شده را به همراه مرغ و گندم بریزید حالا داخل یک کاسه دیگر سس و ماست و ادویه ها و کمی آب مرغ و آب لیموترش تازه و روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست شود سپس روی مواد ریخته و خوب هم بزنید تا سس کاملا به مواد سالاد آغشته شود سپس روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد گندم

  1. افزودن مرغ اختیاری می باشد و قابل حذف است.
  2. می توانید با سرکه بالزامیک و روغن زیتون این سالاد را سرو کنید.
  3. افزودن هر کدام از سبزیجات اختیاری و قابل تغییر است.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه