طرز تهیه کنسرو ذرت مکزیکی شیرین با ماندگاری بالا در خانه + فیلم

دستور تهیه کنسرو ذرت

طرز تهیه کنسرو ذرت

 

کنسرو ذرت یکی از راه های ماندگاری ذرت در خانه می باشد که بسیار راحت و خوشمزه است و شما می توانید به راحتی در خانه با چند بلال مکزیکی ذرت شیرین و خوش طعم تهیه کنید. شما می توانید از کنسرو ذرت برای تهیه سوپ و انواع سالاد ها و … استفاده کنید. در این رسپی زیر تمام فوت و فن نگهداری و راز ماندگاری بالا کنسرو ذرت را به شما آموزش خواهیم داد که به همراه آن می توانید یک ویدیو آموزشی در انتها پست مشاهده کنید. شما می توانید ذرت ها را دان کنید و یا به صورت حلقه ای برش بزنید و برای پخت انوا خورش ها به خصوص خورش مرغ استفاده کنید. برای تهیه کنسرو ذرت باید از شیشه های تمیز و عاری از هرگونه چربی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی با ماندگاری بالا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت شیرین

  • ذرت دان شده مکزیکی ۹۰۰ گرم
  • آب به مقدار لازم
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • شکر ۲ الی ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه کنسرو ذرت خانگی با ذرت تازه

مرحله اول: آماده سازی ذرت

ابتدا ذرت ها را پوست بگیرید و با کمک یک چاقو تیز ذرت را دان کنید، ردبف اول را که خارج کنید بقیه ردیف ها به راحتی جدا می شود. می توانید از انواع ذرت ها را استفاده کنید ولی برای تهیه کنسرو باید از ذرت مکزیکی استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد. ذرت ها را بشورید و داخل یک قابلمه بریزید.

مرحله دوم: پخت ذرت

در ادامه روی ذرت ها را آب بریزید به طوری که روی سطح آن ها را کاملا بگیرد و بعد شکر و نمک را اضافه کنید و حرارت را روی متوسط تنظیم کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس کف روی آن را مداوم بگیرید و برای نیم ساعت اجازه دهید تا پخته شود.

مرحله سوم: کنسرو کردن ذرت مکزیکی به دو روش

بعد از نیم ساعت ذرت ها را به همراه آبی که با آن جوشیده است داخل شیشه های تمیز ریخته و درب شیشه را خوب ببندید. یک قابلمه برداشته و شیشه های ذرت را داخل قابلمه قرار دهید و تا نصف شیشه ها آب ریخته و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بجوشد و بعد به صورت وارنه قرار دهید تا عمل کنسرو شدن و خالی شدن هوا اتفاق بیفند. برای روش دوم می توانید ذرت را بعد از پخت آبکش کنید و داخل زیپ کیپ ریخته و در فریزر نگهداری کنید که هر دو روش ماندگاری بالایی دارند.

>نکات کلید در تهیه کنسرو ذرت به ۲ روش آسان در خانه

  1. این کنسرو را می توانید تا ۱ سال نگهداری کنید ولی بهتر است تا ۳ ماه مصرف کنید ولی روش فریزری تا ۱ سال کاملا بدون خرابی باقی می ماند.
  2. اگر ذرت شیرین دوست ندارید می توانید شکر را حذف کنید، ولی وقتی شکر را اضافه می کنید مانند بیرونی ها می شود.
  3. می توانید ذرت را به صورت حلقه ای برش بزنید.
  4. می توانید کنسرو ذرت را با هویج نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید   

از
4
دیدگاه

  • venus ۱ سال پیش

    سلام وقتتون بخیرداخل توضیحات نوشتیدبعداینکه نیم ساعت شیشه ها جوشیدداخل آب وارونشون کنیم،یعنی داخل آب جوش باشه وقتی وارومیکنیم؟تاچه مدت واروباشه؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      بله تا زمانی که خنک شود

      پاسخ