طرز تهیه سالاد لوبیا سفید و سبزیجات سالم و مقوی و خوشمزه

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید

 

یکی از انواع سالاد ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست از لوبیا سفید تشکیل شده است که یکی از لوبیا های متفاوت در جهان می باشد که نام علمی آن فاسولوس است و این لوبیا در سراسر دنیا بسیار محبوب است اما این سالاد به قدری دارای فیبر بالا است که می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل از آن استفاده کنید. استفاده از وعده های غذایی سبک می تواند به کاهش وزن و سالم ماندن بدن کمک می کند. اما از خواص لوبیا سفید شامل تقویت حافظه، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از دیابت، کمک به بهبود هضم غذا، بهبود گردش خون از هزارن خواص این سالاد می باشد شما می توانید این سالاد را با انواع سبزیجات تهیه کنید و به دلخواه یک سس رژیمی را برای این سالاد درست کنید. امروز در پارسی دی سالاد لوبیا سفید را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لوبیا سفید۲۵۰ گرم
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
جعفری۲ ق غذا خوری
هویج۲ عدد
کلم بنفش خرد شده۱ پیمانه
ذرت شیرین۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس 

سس مایونز۳ ق غذا خوری
ماست۳ ق غذا خوری
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
آبلیمو تازه۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد لوبیا سفید و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سفید

ابتدا لوبیا سفید را بهتر از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا هم نفخش گرفته شود و هم راحت تر پخته و هضم شود سپس آبش را خالی کنید و به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید تا لوبیا پخته و نرم شوند می توانید برای سرعت بیشتر در کار از زودپز استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

هویج را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و کنار بگذارید. کلم بنفش را نیز خرد کنید. گوجه ها را شسته و از وسط به دو نیم کنید. جعفری را نیز بشورید و خرد کنید نیز نیست خیلی ساطوری کنید. ذرت را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

لوبیا سفید را بعد از پختن آبکش کنید و به همراه سبزیجات خرد شده داخل کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

برای تهیه سس تمام مواد لازم سس را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید در ادامه نمک و ادویه را بزنید تا سس کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه سالاد لوبیا سفید

سس بدست آمده را روی سالاد ریخته و هم بزنید سپس روی سالاد یک سلفون بکشید و برای ۱ ساعت داخل یخچال مزه دار شود و مزه سس به خورد سالاد برود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد لوبیا سفید

  1. می توانید برای تهیه سس مایونز را حذف کنید و یا از سرکه بالزامیک استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید مواد سالاد را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه