طرز تهیه کیک سیب زمینی و سبزیجات خوشمزه و مجلسی با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک سیب زمینی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و متنوع ای هست که می توانید آن را برای مهمانی های خود تهیه کنید و در کنار غذاهای دیگر سرو کنید. کیک سیب زمینی را می توانید با مواد اولیه بسیار خوشمزه که شامل سیب زمینی، پنیر پیتزا و سبزیجات معطر مانند جعفری می باشد پخت کنید. کیک سبزیجات را می توانید به صورت رژیمی و داخل فر و حتی آن را بدون فر نیز تهیه کنید که ما دو تا روش را در دستور پخت امروز به شما یاد خواهیم داد. می توانید کیک سیب زمینی را برای وعده نهار یا شام تهیه کنید.. کیک سیب زمینی دارای مزه و عطر زیادی است و قطعا همه از ترکیب این مواد در کنار هم لذت می برند. فقط کافی است یک بار آن را تهیه کنید تا اسم آن به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک سیب زمینی با سبزیجات با فر و بدون فر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
هویج۲ عدد
ماست۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودرنوک ق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایعبه مقدار لازم
جعفری خرد شده۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک سیب زمینی و پنیر پیتزا با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی ها را به همراه هویج بشورید و آن ها را پوست بگیرید. می توانید با پوست کن این کار را انجام دهید. سپس سیب زمینی ها را روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. هویج ها را رنده ریز بکنید و کنار قرار دهید. سپس جعفری را بشورید و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود و روی تخته برش آن ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کیک

تخم مرغ ها را در کاسه ای مناسب بشکنید و سپس روغن مایع و ماست را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن دستی آن ها را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند و مواد باهم ترکیب شوند. بعد از ترکیب شدن مواد، نمک، فلفل سیاه، بیکینگ پودر را اضافه کنید و آرد را الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آرد باز شود و همه مواد باهم مخلوط شوند. سپس نوبت اضافه کردن سیب زمینی های از قبل نگینی شده به همراه هویج و جعفری خرد شده می باشد که به مواد اضافه شود. مواد را دوباره هم بزنید و در آخر پنیر پیتزای رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک سبزیجات با فر

قالب مورد نظر را بردارید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و موادی را که باهم از قبل ترکیب کرده اید روی کاغذ روغنی بریزید و با پشت قاشق مواد را صاف کنید. می توانید در صورت تمایل مقداری کنجد روی مواد بریزید. سپس قالب را به داخل فر قرار دهید و به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان دهید تا مواد به پخت کامل برسند و روی کیک سبزیجات طلایی شوند. بعد از اینکه کیک کاملا پخته شد، فر را خاموش کنید و قالب را بیرون آورید و کیک را به همراه کاغذ خارج کنید و آن را برش دهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک سبزیجات بدون فر

کیک سبزیجات را می توانید بدون فر تهیه کنید. برای این کار در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا گرم شود. سپس مایه درست شده را به داخل روغن بریزید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم مواد به آرامی پخته شود. بعد از چند دقیقه که مایع پف کرد و قسمت پشت کیک شروع کرد به سرخ شدن کمی صبر کنید تا یک طرف آن طلایی شود. درب تابه را بردارید و کیک را به وسیله کفگیر برگردانید تا طرف دیگر کیک سرخ شود. بعد از سرخ شدن دو طرف کیک، زیر شعله را خاموش کنید و کیک ها را در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک سیب زمینی و سبزیجات ساده

  1. می توانید از شوید و سبزیجات دیگر در مواد کیک استفاده کنید.
  2. می توانید از پودر سیر یا سیر تازه داخل مواد استفاده کنید.
  3. میتوانید از پیازچه خرد شده داخل مواد استفاده کنید.
  4. برای پف کردن بیشتر کیک می توانید از مقداری جوش شیرین استفاده کنید.
  5. کیک سیب زمینی را می توانید با انواع سس های مختلف سرو کنید.
  6. برای استفاده از پنیر می توانید از چدار یا ورقه ای استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه