طرز تهیه کتلت سبزیجات و سیب زمینی خانگی و رژیمی و خوشمزه

طرز تهیه کتلت سبزیجات

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که برای افراد گیاه خوار که لبنیات مصرف می کنند بسیار مناسب است و همان طور که از نام این کتلت پیداست از انواع سبزیحات برای تهیه آن استفاده می شود و می تواند گزینه خوبی برای تهیه یک نهار یا شام ساده باشد و در کنار آن می توانید از کمی گوجه و خیارشور و نان تازه استفاده کنید. کتلت ها جزء غذاهای فوری می باشند که برای زمان هایی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید و یا دوست دارید در غذاهای خود تنوع ایجاد کنید مناسب هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت سبزیجات و سیب زمینی خانگی و رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۳ عدد
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۵ عدد
آرد۱ ق غذا خوری
سبزی خشک معطر۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت سبزیجات و سیب زمینی خانگی و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا سیب زمینی ها پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را کاملا بگیرید. پیاز و هویج را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آنها را هم بگیرید و داخل یک کاسه بریزید و بعد فلفل دلمه نگینی شده را نیز اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نخود فرنگی را که از قبل بخارپز کرده و یا از کنسروهای آماده استفاده کردیم را اندازه کنید سپس به مواد فوق اضافه کنید و بعد آرد و سبزی معطر و تمام ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید در کاسه جداگانه تخم مرغ ها را با چنگال یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس به مواد کتلت اضافه کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن کتلت سبزیجات

وقتی تخم مرغ ها را اضافه کردید مواد را خوب زیر و رو کنید تا یکدست شود از قبل یک تابه به اندازه مناسب روی شعله قرار دهید تا داغ شود سپس کمی روغن سرخ کردنی داخل تابه ریخته و با قاشق از مواد کتلت بردارید و داخل تابه بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم کتلت ها مغزپخت شوند و سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی و پخته شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت سبزیجات در فر

اگر دوست دارید این کتلت را در فر آماده کنید بهتر از قبل فر را گرم کنید و داخل سینی مخصوص فر که از قبل کمی با فرچه چرب کردید قرار دهید و بعد به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰یا ۱۹۰ قرار دهید تا پخته شود با توجه به فرهای مختلف حتما کتلت ها را چک کنید و آنها را برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت سبزیجات خانگی و رژیمی

  1. افزودن آرد باعث چسبندگی مواد می شود.
  2. بهتر است برای کف نکردن روغن در تابه یک قاشق چوبی داخل تابه بگذارید.
  3. مواد اصلا نباید آب داشته باشند تا مایه کتلت را شل کنند.
  4. به دلخواه از کدو یا ذرت نیز می توانید در تهیه این کتلت استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه