طرز تهیه پنیر ورقه ای یا چدار خانگی خیلی ساده و آسان + فیلم

دستور تهیه پنیر ورقه ای

طرز تهیه پنیر ورقه ای

 

پنیر ورقه ای یکی پنیر های فرآوری شده بود که یک محصول غذایی که از پنیر و مواد لبنی تخمیر نشده تهیه می شود. پنیر ورقه ای شده برای اولین بار در سال ۱۹۱۱ در سوئیس توسعه یافت. اندکی پس از آن در سال ۱۹۱۶ تاجر کانادایی و آمریکایی جیمز ال کرافت برای اولین بار حق ثبت اختراع ایالات متحده که روش جدیدی برای پردازش پنیر پوشش داد. پنیر ورفه ای یکی از انواع پنیر های بسیار پر کاربرد در صنعت آشپزی می باشد که می توانید برای تهیه پیتزا و لازانیا استفاده کنید. همان طور که می دانید قیمت پنیر ورقه ای نسبتا خیلی بالا رفته و شما می توانید با چند قلم مواد به سادگی در خانه پنیر ورقه ای تهیه کنید. می توانید در انتهای پست نیز ویدیو مربوط به این پنیر را نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنیر ورقه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنیر ورقه ای خانگی

  • شیر پرچرب ۲ پیمانه
  • سرکه ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • نمک و رنگ خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه پنیر ورقه ای چدار خیلی خوشمزه

مرحله اول: جوشاندن شیر

برای تهیه پنیر ورقه ای نیاز به شیر پرچرب دارید و بهتر از شیر محلی استفاده کنید تا پر چرب باشد و شیر های پاستوریزه اصلا برای تهیه این پنیر مناسب نیست. ۱پیمانه شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا فقط گرم شود و نیازی به جوشاندن شیر نیست دقت کنید شیر فقط باید گرما داشته باشد.

مرحله دوم: افزودن سرکه

سرکه را به شیر اضافه کنید و به محض اضافه کردن سرکه شیر شروع به بریده شدن می کند. دقت کنید فرقی نمی کند از سرکه سفید یا انگور یا سیب خانگی استفاده کنید. وقتی شیر بریده و شما کاملا دو فازی همانند ویدیو شد باید آن را از یک صافی رد کنید.

مرحله سوم: صاف کردن

با پشت قاشق پنیر را خوب فشار دهید تا آب و پنیر جدا شود. پنیر تهیه شده داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و به آن ۱ پیمانه شیر اضافه کنید و مواد را میکس کنید. حالا باید مخلوط مواد تهیه شده را داخل قابلمه ریخته و کمی نمک و کره را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که داغ شد باید ژلاتین را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پنیر ورقه ای چدار در خانه

مواد را خیلی هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود. سپس در انتها باید کمی زعفران یا رنگ خوراکی به مواد اضافه کنید تا مانند بیرون زرد رنگ شود. یک ظرف مستطیل را برداشته و کمی چرب کنید و از مواد پنیری داخل آن بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به شکل دلخواه برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنیر ورقه ای خیلی ساده و آسان با شیر پرچرب

  1. می توانید پنیر ورفه ای را فریز کنید و بسته بندی کنید.
  2. افزودن رنگ یا زعفران در طعم و مزه این نیر ندارد.
  3. آب پنیر را خوب بگیرید تا سفت شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه