طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر نرم و پنبه ای و خوشمزه

دستور پخت کیک سیب و دارچین بدون فر

طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر

 

کیک سیب و دارچین بدون فر یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بافت بسیار نرمی دارد و شما می توانید این کیک را خیلی راحت در خانه تهیه کنید و برای عصرانه و پذیرایی سرو کنید. کیک سیب و دارچین بدون فر همان طور که مشخص است از ترکیب سیب و دارچین تهیه می شود و شما می توانید از هر نوعی سیبی که دارید در خانه برای تهیه این کیک استفاده کنید. در این رسپی سیب ها هرگر ته نشین نمی شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر

  • تخم مرغ ۳ عدد درشت
  • آرد قنادی ۲ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • ماست غلیظ ۱/۲ لیوان
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای وری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • سیب ۲ عدد متوسط
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • شکر ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر خوشمزه و نرم مهمانی و عصرانه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه اندازه گیری مواد یا یک لیوان فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. شعله پخش کن را برای ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد سیب و دارچین

در ادامه باید سیب را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه مکعبی خرد کنیدو به آن ۲ ق غذا خوری شکر و ۱ ق دارچین اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا سیب نرم شود و شکر و دارچین به خورد سیب بروند و حتما باید حرارت کم باشد وگرنه دارچین و شکر می سوزند. این مخلوط را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا روشن و حجیم شود و بعد در ادامه ماست و روغن مایع را اضافه کنید و برای  ثانیه در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید تا مواد یکدست شود و بعد کف یک قالب ۲۳ سانت را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک سیب و دارچین بدون فر

نیمی از مواد را داخل قابلمه بریزید و روی مواد مخلوط سیب و دارچین را اضافه کنید و دقت کنید مواد از کناره قالب فاصله داشته باشد. مابقی مواد را روی سیب و دارچین بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت روی شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک سیب و دارچین بدون فر با پف زیاد

  1. حتما آرد را با بیکینگ پودر الک کنید این کار باعث پف یکنواخت کیک می شود.
  2. حتما از یک خلال دندان برای پخت کیک استفاده کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید تا کیک پخته شود.
  3. حرارت باید متوسط باشد و از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به طور یکدست پخش شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه