طرز تهیه کتلت پاکستانی خوشمزه با گوشت، سیب زمینی و سبزیجات

طرز تهیه کتلت پاکستانی

 

یکی از انواع کتلت ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است و می توانید برای شام و یا نهار به همراه نان تازه و یا حتی برنج میل کنید. غذاهای پاکستانی به دلیل استفاده از ادویه های متعدد و خوشمزه از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و برای هر غذایی یک نوع ادویه استفاده می کنند و مقداری ذائقه آنها تند است زیرا به دلیل همجواری با هندوستان طبع گرمی دارند. کتلت ها همیشه یکی از پای ثابت ترین سفره ما ایرانی ها می باشند و چون غذای راحت و سریع است بسیار محبوب است و چه خوب است ما در آشپزی خود تنوع ایجاد کنیم و کتلت های مختلفی را تهیه کنیم. امروز در پارسی دی کتلت پاکستانی با گوشت، سیب زمینی و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی خام۴ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه۱/۲ عدد
هویج۱ عدد
سیب زمینی پخته۱ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۲ ق غذا خوری
جعفری یا گشنیز۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری، دارچین، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت پاکستانی با گوشت، سیب زمینی و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا یک سیب زمینی را داخل آب ریخته تا آبپز شود سپس پوست بگیرید و بگذارید تا خنک شود. می توانید برای تهیه این کتلت از غذاساز استفاده کنید و یا سیب زمینی های خام را رنده ریز بزنید و یا داخل غذاساز بریزید و میکس کنید.

مرحله دوم: افزودن سبزیجات دیگر

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و به مخزن غذاساز ریخته و با رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید سپس هویج را نیز به مواد اضافه کنید و بگذارید تا یکدست شود یا رنده کنید در انتها فلفل دلمه را نیز به صورت نگینی ریز به مواد اضافه کنید و همه مواد خرد شده را داخل کاسه بریزید.

مرحله سوم: تهیه مایه کتلت

در ادامه سیب زمینی پخته را نیز رنده کنید به مواد فوق اضافه کنید حالا باید ادویه ها را به همراه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و بعد تخم مرغ و آرد سوخاری و جعفری یا گشنیز خرد شده را اضافه کنید حالا مواد را خوب هم بزنید و با دست شروع به ورز دادن مواد کنید اگر زمان برای تهیه غذا دارید می توانید داخل یخچال کمی استراحت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت پاکستانی

در ادامه داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت برداشته و در دست به آن شکل دهید سپس داخل روغن فراوان سرخ کنید تا طلایی شود و بعد با نان تازه و دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کتلت پاکستانی

  1. مواد را در روغن کم سرخ نکنید کمی نسبت به سایر کتلت ها روغن بیشتری بریزید.
  2. شعله باید متوسط رو به کم باشد تا خوب مواد مغز پخت شوند.
  3. دقت کنید آب همه سبزیجات را بگیرید تا باعث شل شدن کتلت نشود.
  4. بجای غذاساز از رنده ریز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه