طرز تهیه دونات سیب زمینی پنیری ساده و خوش طعم با سبزیجات و بدون فر

دستور پخت دونات سیب زمینی

طرز تهیه دونات سیب زمینی

 

دونات سیب زمینی یکی از دونات های بسیار خوشمزه است که به دلیل شکل ظاهری آن به اسم دونات مشهور شده است. دونات سیب زمینی یک غذای فوق العاده می باشد که می توانید برای مهمانی و تولدها خود تهیه کنید و در کنار دیگر غذاهای سرو کنید. دونات سیب زمینی نیازی به فر ندارد و می توانید به راحتی داخل روغن سرخ کنید ولی اگر دوست دارید رژیمی تر باشد داخل قالب های دونات داخل فر طبخ کنید. دونات سیب زمینی با پنیر تهیه می شود که به دلخواه می توانید از پنیر گواد یا رنده شده یا ورقه ای استفاده کنید. می توانید این دونات را به صورت ساده تهیه کنید و یا کمی سبزیجات به آن اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دونات سیب زمین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دونات سیب زمینی پنیری

  • سیب زمینی ۵ عدد
  • پنیر پیتزا ۱۰ ق غذا خوری
  • گشنیز یا جعفری ۲ ق غذا خوری
  • هویج ۱ عدد
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه دونات سیب زمینی ساده بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. بعد از اینکه سیب زمینی ها را آب سرد بگیرید و پوست سیب زمینی را جدا کنید و خرد کنید داخل یک کاسه بریزید و بگذارید تا خنک شود. جعفری یا گشنیز را پاک کنید و خوب بشوربد و بعد ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

هویج را پوست بگیرید و نیم پز کنید و بعد به صورت مکعبی خرد کنید. سیب زمینی ها را با گوشتکوب بکوبید تا پوره شود و بعد همه مواد را اضافه کنید و شروع به مخلوط کردن مواد کنید تا یک خمیر یکدست تهیه شود در انتها پنیر پیتزا رنده شده یا ورقه ای خرد شده را اضافه کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: پخت دونات سیب زمینی بدون فر

دست های خود را کمی خیس کنید. از مواد به اندازه نارنگی بردارید و در دست گرد کنید و وسط دونات را با دست خالی کنید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود. حالا دانه دانه دونات ها را داخل روغن انداخته تا طلایی شود. در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه دونات سیب زمینی با فر

برای پخت دونات سیب زمینی باید از قالب مخصوص دونات استفاده کنید. خمیر را داخل قالب قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود، سپس از قالب خارج کنید. دونات سیب زمینی را به همراه سس دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دونات سیب زمینی با پنیر پیتزا

  1. سیب زمینی را باید کاملا سرد شود و بعد پوره کنید.
  2. به دلخواه می توانید از فلفل دلمه نیز استفاده کنید.
  3. نشاسته ذرت را قاشق قاشق اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید.
  4. اگر چسبندگی مواد کم بود از ۱ عدد تخم مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه