طرز تهیه سیب زمینی مارپیچی پفکی مخصوص و خوشمزه با سبزیجات

دستور پخت سیب زمینی مارپیچی

طرز تهیه سیب زمینی مارپیچی

 

سیب زمینی مارپیچی یکی از ترفند های بسیار جذاب و خوشمزه برای تهیه سیب زمینی می باشد که می توانید به عنوان ساید دیش یا پیش غذا یا یک میان وعده سالم و‌مقوی برای بچه ها باشد. سیب زمینی مارپیچ را می توانید با سبزیجات مختلف بپزید و یا به صورت ساده سرو کنید. سیب زمینی مارپیچی بافت بسیار ترد و پفکی دارد و با انواع سس ها قابل سرو است. سیب زمینی سرخ کرده در انواع و اقسام مختلف همیشه جزء محبوب ترین ها در کل دنیا بوده که بیشتر در کنار غذا های دیگر سرو می شود. ایده تهیه سیب زمینی مارپیچی بسیار راحت و ساده است و شما می توانید با چند قلم مواد یک غذای شیک و ساده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی مارپیچی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی مارپیچی پفکی

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • جعفری ۱ ق غذا خوری
  • پیازچه ۲ ساقه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی مارپیچ

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنی . سیب زمینی ها را داخل قابلمه ریخته و کنی نمک و زردچوبه و آب اضافه کنید و درب قابلمه را بسته بگذارید تا سیب زمینی ها با آب کم پخته و نرم شوند.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

بعد از پخت سیب زمینی باید آن را با گوشتکوب بکوبید تا له و پوره شود. اگر سیب زمینی آب اضافه دارد آن را بگیرید بعد بکوبید. فلفل دلمه و پیازچه را بشورید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. جعفری را نیز ساطوری خرد کنید. به دلخواه می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه سیب زمینی را به همراه سبزیجات خرد شده و ادویه ها و تخم مرغ و آرد بریزید و حالا باید مواد را خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود. مواد باید نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد و بتوانید راحت داخل قیف بریزید.

مرحله چهارم: سرخ کردن سیب زمینی مارپیچی

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. مواد سیب زمینی را داخل یک قیف یکبار مصرف و یا زیپ کیپ ریخته و نوک آن را قیچی کنید. حالا با فشار دست مواد سیب زمینی را به صورت مارپیچی داخل روغن داغ بزنید و صبر کنید تا سرخ و طلایی شود و از تابه خارج و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بگذارید تا روغن اضافه آن خارج شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی مارپیچ پفکی و مخصوص

  1. مقدار مواد گفته شده برای سبزیجات کاملا سلیقه ای می باشد و می توانید به دلخواه خود کم و زیاد کنید.
  2. بهتر است سیب زمینی داخل روغن غوطه ور باشند تا طلایی و مغز پخت شوند.
  3. تخم مرغ را بهتر است کمی هم بزنید و بعد به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه