طرز تهیه کیک سیب خیس بدون گردو و دارچین مجلسی و بی نظیر

طرز تهیه کیک سیب خیس

 

کیک ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید کیک سیب خیس را به راحتی در خاننه تهیه کنید. برای تهیه این کیک نیاز نیست سیب ها را رنده کنید و به صورت مکعبی خیلی راحت خرد کنید و داخل مواد کیک بریزید و بعد از پخت مایع مخصوص روی کیک را بریزید تا بافت کیک نرم شود سپس به همراه یک لیوان چای یا قهوه ای این کیک را میل کنید. کیک سیب طرفداران زیادی دارد مخصوصا اگر با یک رسپی ساده تهیه شود. در این رسپی همه مواد هم به گرم و همه به پیمانه گفته شده است که شما می توانید با ترازو یا یک پیمانه اندازه گیری مواد را به راحتی اندازه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سیب خیس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد قنادی۱۵۰ گرم معادل ۱ لیوان پر
شکر۱۰۰ گرم معادل ۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر۸ گرم معادل ۲ ق چای خوری
تخم مرغ۳ عدد بزرگ
روغن مایع۱۱۰ میل معادل ۱/۲ لیوان
سیب زرد یا قرمز۳ عدد متوسط

مواد لازم برای مایع روی کیک

شیر۱۱۰ میل معادل ۱/۲ لیوان
کره۳۰ گرم معادل ۲ ق غذا خوری
شکر۲۵ گرم معادل ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک سیب خیس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سیب ها را پوست بگیرید و به ۸ قسمت تقسیم کنید و مکعبی ریز خرد کنید. در ادامه همه مواد را که از قبل در دمای محیط گذاشتید با کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید بدون فر این کیک را تهیه کنید باید شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد داخل کاسه بریزید و تخم مرغ و وانیل و روغن مایع و شکر را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا حسابی غلیظ شود، غلظت مواد باید مانند ماست چکیده باشد و بعد سیب های خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک سیب خیس

حالا مواد را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز مواد را داخل قابلمه بریزید و روی شعله پخش کن قرار دهید و زمان دهید تا کیک پخته شود. در این فاصله که کیک در حال پخت است مایه روی کیک را تهیه کنید برای این کار شیر و کره و شکر را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و نیاز نیست بجوشد از روی حرارت بردارید تا ولرم شود و بعد کیک را از فر خارج کنید و با سیخ چوبی روی آن را سوراخ کنید و از مایه تهیه شده روی آن بریزید و برای یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد از قالب خارج کنید و به دلحواه تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک سیب خیس

  1. برای پخت در مایکروفر یا سولاردم یا فر برقی باید دما را روی ۱۵۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید از مارگارین استفاده کنید ولی طعم کرده در کیک بسیار محسوس است.
  3. می توانید از سیب زرد یا قرمز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه