خواص و مضرات کره بادام زمینی؛ مفید برای چاقی، لاغری، بدنسازی + نکات خرید کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

 

خواص کره بادام زمینی؛ در این پست می توانید خواص مهم کره بادام زمینی را مشاهده کنید. کره بادام زمینی یکی از خوراک های محبوب در میان سراسر دنیا می باشد که بیش از ۱۳۱ سال است که همراه خوراکی های مختلف سرو می شود. کره بادام زمینی به خاصیت کاهش وزن و لاغری معروف است ولی فواید این کره فقط به لاغری بسنده نمی شود و برای بیشتر بیمارهای و دیابت و قلبی و عفونت ها نیز مفید می باشد. کره بادام زمینی برای اولین توسط مارسلوس و گیلمور در سال ۱۸۸۲ تولید شد. اما شاید برای شما جالب باشد که چطور کره بادام زمینی سبب کاهش وزن می شود و چه تاتیر های بر بدن دارد. امروز در پارسی دی خواص کره بادام زمینی را می توانید مشاهده کنید همراه ما باشید.

جدول ارزش غذایی کره بادام زمینی در هر ۱۰۰ گرم

کالری هر ۱۰۰ گرم۵۸۸
چربی اشباع شده۱۰ گرم
کلسترول۰
سدیم۱۷ میلی گرم
پتاسیم۶۴۹ میلی گرم
پروتئین۲۵ گرم
کلسیم۴%
آهن۱۰%
ویتامین B6۲۵%
منگنز۳۸%

خواص پودر سنجد چیست ؟ 10 خواص خوب پودر سنجد + نحوه مصرف و مضرات آن

خواص کره بادام زمینی برای چاقی

اگر به دنبال یک رژیم چاقی هستید به ضما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می کنیم. چربی کاهش یافته در کره بادام زمینی معمولا قتد را بالا می برد. معمولا ایت نوع کره ی آجیل ها به دلیل کالری بالا به افرادی که می خواهند وزن خود را بالا ببرند مناسب است. این مواد در هر قاشق غذا خوری ۱۰۰ کالری انرژی دارد و بهتر مقدار زیادی از آن استفاده نکنید.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

کره بادام زمینی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی به خصوص در بدنسازی می باشد. بسیاری از بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام به دلایل مختلف از این خوراکی خوشمزه در برنامه غذایی خود استفاده می کنند. افزایش کالری چربی اشباع نشده و همچنین این کره منبع خوبی از پرویئتین است که می تواند برای ترمی عضلات کمک کند و بهتر است ورزشکاران این کره را با ه همراه نان سبوس دار میل کنند.

خواص کره بادام زمینی در باداری

کره بادام زمینی برای زنان به خصوص زنان باردار نیز گزینه خوبی می باشد زیرا حاوی ۲۸ گرم فولیک اسید است و فولیک اسد ویتامین مورد نیاز دوران بارداری است و از نقص مادرزادی جلوگیری می کند و به شکل گرفتن جنین کمک می کند، همچنین رساندن پروئتین مورد نیاز به مادر و جنین از دیگر خواص مهم آن می باشد.
خواص کره بادام زمینی

 

خواص کره بادام زمینی برای کودکان

کودکان می توانند در سنین مختلف کره بادام زمینی را به اندازه ۲ الی ۳ ق مربا خوری در طی شبانه روز استفاده کمنند. برخی پزشکان اعتقاد دارند باید خانواده از حدود شش ماهگی مواد غذایی مختلفی که توسط کره تهیه می شود را به کودکان خودب دهند زیرا خوردن کره بادام زمینی در کودکان باعث تقویت انرژی می شود و اگر بچه شما در هنگام فعالیت های روزانه دچار بی حالی می شود بهتر است از کره بادام زمینی در صبحانه استفاده کنید و همچنین برای تقویت سیستم ایمندی بدن کودکان و تقویت هوش و سلامتی ماهیچه و عضلات از دیگر خواص کره بادام زمینی برای کودکان می باشد.

خواص کره بادام زمینی برای چاقی صورت

کره بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی پروئتین می باشد که باعث چاق شدن صورت می شود و همچنین این خوراکی خوشمزه به خاطر دارا بودن ویتامین B3 فرآیند پیزی را عقب انداخته و باعث افزایش حجم بافت چربی پوست می شود.

خواص کره بادام زمینی برای پوست

کره بادام زمینی حاوی ویتامین E می باشد و دو غذ حوری ان حددود ۲.۹ میلی گرم ویتامین E  دارد که این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان است و به محافظت پوست شما کمک می کند و مانع ایجاد چین و چروک در پوست می شود و همچنین باعث لطافت و درخشندگی پوست می شود.

خواص کره بادام زمینی برای قلب

کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی متعددی می باشد که می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد. کره بادام زمینی و مصرف آن برای بدن نایز به اسید های چرب اشباع نشده به همراه نیاسین و منیزیم و ویتامین E را تامین می کند و این ماده ها نقش بسیار مهمی در سلامت قلب دارند.

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی برای دیابت

کره بادام زمینی تقریبا کم کربوهیدارت است و مصرف یک ق غذا خوری کره بادام زمینی برای مدیریت سطح خون به افراد دیابتی پیشنهاد می شود. مصرف کره بادام زمینی برای حدقل ۵ روز در هفته خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و بهتر است بیش از اندازه بیماران دیابتی این کره را مصرف نکنند زیرا باعث ایجاد حساسیت می شود.

خواص کره بادام زمینی برای استرس

خواص آنتی اکسیدان کره بادام زمینی و ضد الاتهاب و چربی های تک غیر اشباه می تواند به کاهش استرس و سلامت مغز کمک کند و همچنین کره بادام زمینی به داشتن استرول گیاهی سرح کورتیزول را در بدن عادی کرده و در زمان استرس هورمون ها به تعادل می رسد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

خواص کره بادام زمینی تنظیم کننده هورمون

سروتونین و ملاتونیم دو هورمون خواب هستند که تنها در ۲ ق غذا خوری کره بادام زمینی وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که کره بادام زمینی برای بهبود خواب کافی باشد.

نکات مهم در خرید کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

 

برای خرید کره بادام زمینی باید یک سری نکات را رعایت کنید تا خرید خوبی داشته باشید.

  1. به سراغ نمونه خالص بروید، کره بادام زمینی بو د اده گرفته شده و خالص باشد و هیچگونه ماده اضافه ی نباید داشته باشد. در که بادام زمینی اصلی نه اثری از شکر و نمک است.
  2. تاریخ مصرف تازه استفاده کنید، محصولات کارحانه ای موجود در بازار از مواد نگهدارنده ماه ها ماندگاری پیدا می کند ولی کره بادام زمینی را بهتر است به صورت تازه صمرف کنید.
  3. حتما برچسب روی محصول مورد نظر را بخوانید.

بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی: کره بادام زمینی را می توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مفید در بین روز مصرف کنید که بهترین زمان مصرف آن در وعده صبحانه می باشد.

عوارض جانبی کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

 

کره بادام زمینی همان طور که برای بدن مفید است می تواند مضر نیز باشد و باید اعتدال را در مصرف کره بادام زمینی رعایت کرد. اگر می خواهید کره بادام زمینی مصرف کنید بهتر است برندی را انتخاب کنید تا معتبر باشد و همچنین از مصرف کره بادام زمینی که چربی کمی دارد باید خودداری کنید. به خاطر چربی های اشباع نشده و فیبر و ویتامین ها مختلف مصرف بیش از اندازه می تنواند باعث افزایش وزن شود. کره بادام زمینی در برخی افراد باعث ریفلاکس اسید معده می شود و با توجه به اینکه حاوی روغن زیادی می باشد برای سلامت قلب نیز ممکن است مضر باشد.