طرز تهیه کوکو سیب زمینی هندی خیلی خوشمزه و راحت با سبزیجات

دستور پخت کوکو سیب زمینی هندی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی هندی

 

کوکو سیب زمینی هندی یکی از کوکو های بسیار خوشمزه است که می توانید با یک رسپی متفاوت این کوکو را تهیه کنید. این کوکو به سبک هندی می باشد و خیلی ترد و خوشمزه است و شما می توانید بدون گوشت با گشنیز و ادویه های تند و تیز تهیه کنید. شما می توانید برای تنوع غذایی یک کوکو هندی خوشمزه با سیب زمینی پخته برای شام یا نهار تهیه کنید. این کوکو تخم مرغ ندارد و اصلا وا نمی رود. در رسپی اصلی این کوکو زردچوبه وجود ندارد و تندی این کوکو به شما بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو سیب زمینی هندی تند و خوشمزه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی هندی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • گشنیز خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • پیاز خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ریز خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی هندی ترد و خوشمزه به روش اصلی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی را بشورید و داخل آب قرار دهید و صبر کنید تا پخته و نرم شود و بعد بشورید و پوست سیب زمینی را جدا کنید. سیب زمینی را داخل کاسه قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود و بعد با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پوره شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. گشنیز را پاک کنید و بشورید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. فلفل دلمه را بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سیب زمینی پوره شده را به همراه نشاسته ذرت  و بعد گشنیز و فلفل دلمه و پیاز و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید. سپس دستکش انداخته و خوب مواد را ورز دهید تا یکدست شود. مایه کوکو هندی ما آماده شده است و باید آن را سرخ کنید.

مرحله چهارم: کوکو هندی با سیب زمینی

داخل تابه کمی روغن ریخته و دست های خود را چرب یا خیس کنید و از مواد کوکو بردارید و به آن شکل دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. کوکو هندی تهیه شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و صبر کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو سیب زمینی هندی خیلی خوشمزه و ترد با سیب زمینی پخته

  1. نشاسته ذرت باعث چسبندگی کوکو می شود.
  2. می توانید به دلخواه به مواد پنیر رنده شده اضافه کنید.
  3. اگر سیب زمینی داغ باشد و له کنید حالت خمیری شکل پیدا می کند.
  4. فلفل قرمز را می توانید مطابق با ذائقه خود کم و زیاد کنید.
  5. می توانید از یک قالب برای زدن کوکو هندی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه