طرز تهیه کیک سیب فرانسوی عالی و خوشمزه با پف زیاد

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی

 

کیک سیب انواع و اقسام مختلفی دارد ولی این بار قرار است به روش فرانسوی این بار این کیک خوشمزه را تهیه کنید. کیک سیب فرانسوی یک کیک عصرانه است که با دوتا سیب می توانید این کیک را تهیه کنید. به دلخواه می توانید کمی آرد بادام در این کیک استفاده کنید تا باعث طعم جدیدی در این کیک می باشد و می تواند این کیک جدید و متفاوت را در انواع قالب ها تهیه کنید. این کیک را می توانید با نصف کره و نصف روغن مایع تهیه کنید و زمانی که این کیک را تهیه می کنید عطر و طعم آن در خانه می پیچید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک سیب فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
کره۱/۲ پیمانه
پودر قند۲/۳ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
سیب۲ عدد

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را باید نیم ساعت قبل از شروع آشپزی در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند و بعد با کمک یک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۷۰ روشن کنید تا برای ۱۰ دقیقه خوب گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه باید کره نرم شده در دمای محیط را به همراه پودر قند با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و پف دار شود و حتما بین کار دور گیری تا بوی خامی کره از بین برود و بعد تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید  با افزودن تخم مرغ آخر باید وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد تخم مرغ برود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آرد و نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید در انتها برای ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید باید یک خمیر یکدست و نسبتا غلیظی داشته باشید باشید.

مرحله چهارم: پخت کیک سیب فرانسوی

در ادامه سیب ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنیدو به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید. یک قالب ۱۸ سانتی را انتخاب کنید و و کف قالب کاغذ روغنی بی اندازید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و به دلخواه روی مواد پرک بادام بریزید و داخل فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک سیب

  1. پخت کیک بستگی به دمای فر شما دارد و باید بعد از گدشت ۴۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  3. می توانید به دلخواه برای عطر بیشتر کمی دارچین نیز در کیک استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی عالی و خوشمزه با پف زیاد
5 (100%) 1 votes