طرز تهیه کته کباب تابه ای ساده و آبدار با سیب زمینی به سبک رستورانی

دستور پخت کته کباب تابه ای

طرز تهیه کته کباب تابه ای

 

کته کباب تابه ای یکی از غذا های بسیار خوشمزه و لذیذ ایرانی پسند می باشد. کته کباب تابه ای یک غذای فوق العاده است که می توانید در کوتاه ترین زمان آن را تهیه کنید و نوش جان کنید و می توانید خیلی راحت و آسان آن را پخت کنید و یک طعم فوق العاده را تجربه کنید. اضافه کردن رب انار در کنه کباب تابه ای مزه آن را چند برابر خوشمزه می کند و واقعا طعم فوق العاده ای به غذا می دهد. پیشنهاد می کنم حتما آن را پخت کنید و از خوردن این غذا لذت ببرید. این غذای خوشمزه با کته و سیب زمینی سرخ شده سرو می شود و می توانید در قابلمه گمج که یک ظرف سفالی شمالی می باشد آن را تهیه و سرو کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کته کباب تابه ای را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کته کباب تابه ای لذیذ

  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • رب انار ترش ۱ ق غذا خوری
  • جعفری خرد شده ۱/۳ پیمانه
  • کره به مقدار لازم
  • گوجه ۲ عدد متوسط
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • برنح ۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زرد چوبه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کته کباب تابه ای

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز را بشورید و آن ها را پوست بگیرید و در داخل ظرفی مناسب پیاز را با رنده ریز رنده کنید. جعفری ها را بشورید و بگذارید خشک شود. سپس روی تخته برش آن ها را ریز رنده کنید. گوجه ها را بشورید و روی تخته برش آن ها را حلقه ای برش دهید. گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز ها ورز دهید تا باهم مخلوط شوند. سپس ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه و پودر سیر و پاپریکا می باشد به مواد اضافه کنید و دوباره ورز دهید و بعد جعفری ها را اضافه کنید تا کاملا باهم ترکیب شوند و مزه و طعم ادویه ها به کل گوشت چرخ کرده پخش شود.

مرحله دوم: آماده سازی رب ها

در یک تابه کوچک و مناسب مقداری روغن بریزید و با حرارت ملایم، رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار ترش کمی تفت دهید تا رنگ مواد باز شود و باهم مخلوط شوند. بعد از مقداری تفت دادن و باز شدن رنگ رب ها زیر شعله را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید تا در مرحله پخت به مواد کباب اضافه کنید. دقت کنید زیاد تفت دادن رب انار باعث می شود که بسوزد.

مرحله سوم: پخت مواد

در یک تابه مناسب گوشت چرخ کرده را قرار دهید و با دست گوشت چرخ کرده را با تابه هم سطح کنید و سطح آن را صاف کنید. مقداری روغن را روی گوشت چرخ کرده بریزید و چند تکه کره را روی گوشت قرار دهید و روی شعله ملایم قرار دهید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه تا گوشت کاملا پخته شود. بعد از این زمان درب تابه را بردارید و گوجه های حلقه ای شده را روی گوشت قرار دهید و سپس رب های از قبل آماده شده را به تابه و به روی کباب ها بریزید و درب تابه را دوباره بگذارید تا گوجه ها پخته شوند و مزه گوجه ها و رب ها به کباب ها منتقل شود.

مرحله چهارم: تهیه کته

در ادامه برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کنید. روی برنج به اندازه ۱ بند انگشت آب باشد. حالا قابلمه روی حرارت قرار دهید و کمی روغن و کره روی برنج ریخته و صبر کنید تا آب اضافی برنج کشیده شود و برنج را به صورت کوه در بیاورید و دمکنی رو درب قابلمه قرار دهید و کته را دم بگذارید.

مرحله چهارم: سرو کته کباب تابه ای

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و برش بزنید و داخل روغن با مقداری نمک سرخ کنید تا طلایی شود. بعد از اینکه کباب ها با رب ها و گوجه ها ترکیب شدند. حالا کباب تابه ای را روی کته قرار دهید و با سس گوجه و سیب زمینی سرخ شده و برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی برای تهیه کته کباب تابه ای

  1. می توانید از مقداری سویا داخل گوشت استفاده کنید.
  2. می توانید از ترکیب برنج دودی به همراه برنج ایرانی استفاده کنید تا خوش طعم تر شود.
  3. می توانید از فلفل دلمه سبز ریز شده داخل ترکیب مواد استفاده کنید.
  4. در صورت تمایل می توانید رب گوجه فرنگی یا رب انار را حذف کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کته کباب تابه ای ساده و آبدار با سیب زمینی به سبک رستورانی
3.8 (76%) 10 votes