طرز تهیه کته معطر کاشان ساده و لذیذ با شوید و سیب زمینی و گوشت گوسفندی

کته معطر کاشان

 

یکی از غذاهای سنتی کاشان می باشد که که همراه گوشت چربی دار و استخوان دار سرو می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه به لوبیا سفید و شبت یا همان شوید نیاز دارید. کته معطر کاشان را پس آماده کردن کنار گوشت و لوبیای پخته شده به همراه سالاد شیرازی یا ترشی بسیار دلچسب خواهد بود. در واقع کته معطر کاشان مانند آبگوشت بوده که کنار کته سرو می شود. حتما سعی کنید این کته معطر را یکبار در منزل تهیه کنید تا مهمان همیشگی غذاهای شما در خانه باشد. همچنین اگر از لوبیا سفید محلی کاشانی استفاده کنید طعم و اصالت این غذای سنتی را حفظ کرده اید. امروز در پارسی دی کته معطر کاشان با سیب زمینی و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت با استخوان و چربی۳۰۰ گرم
لوبیا سفید۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج۳ پیمانه
شوید یا شبت۴ ق غذا خوری
سیب زمینی۱ عدد
روغن حیوانی یا کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه کته معطر کاشان

مرحله اول : آماده سازی مواد کته معطر

برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. لوبیا را از ۲۴ ساعت قبل خیس کرده و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخش گرفته شود.

مرحله دوم : پخت گوشت و لوبیا

گوشت را به همراه چند پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد کف روی آن را بگیرید یا می توانید آبکش کنید و مجدد به قابلمه برگردانید. سپس پیاز را چهار قاچ زده و به همراه برگ بو و فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت کاملا پخته شود. در ۳۰ دقیقه انتهای پخت گوشت سیب زمینی را پوست کنده و به همراه کمی نمک به گوشت اضافه کنید. لوبیا را نیز در قابلمه جداگانه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود.

مرحله سوم : تهیه کته معطر

برنج را روی حرارت قرار دهید و کمی کره یا روغن حیوانی روی آن ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید. در حین جوشیدن کف روی آن را بگیرید و سپس شوید را اضافه کنید و کته را بمدت ۴۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.

مرحله آخر

پس از پخت گوشت استخوان آن را جدا کنید و برگ بو را از قابلمه خارج کنید و به همراه لوبیا پخته شد و سیب زمینی با گوشت کوب خوب بکوبید و روی آن پودر دارچین ریخته و به همراه کته شوید سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کته معطر کاشان

  1. چون برنج را کته درست می کنیم مقدار کمی نمک بزنید و به ازای هر ۱ پیمانه برنج ۲۰ گرم کره در نظر بگیرید.
  2. از هر قسمت گوشت که دوست دارید می توانید برای تهیه کته معطر کاشان استفاده کنید.
  3. در انتهای پخت کته معطر، کمی زعفران به دلخواه روی برنج بریزید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه