طرز تهیه کباب لاپلو یا کباب تابه ای لای برنج خوشمزه و لذیذ

 طرز تهیه کباب لاپلو

 

کدبانوها و آشپزهایی که همیشه به دنبال یک غذای جدید و با مواد اولیه راحت هستید؛ می توانید در پارسی دی به دنبال ایده های جدید در هنر آشپزی باشید. پیشنهاد خوشمزه ای که اینبار پارسی دی برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته است، غذایی است که بارها تهیه و نوش جان کرده اید اما به دلیل اینکه با نام جدید کباب لاپلو آورده شده است برای همه سوال است که چه غذایی می تواند باشد؟ کباب لاپلو تهیه شده از گوشت لقمه ای یا چرخ کرده به همراه برنج زعفرانی است. کباب لاپلو بسیار شبیه به کباب تابه ای است که فقط کباب آماده شده در لای برنج است و برنج دم میکشد. در پارسی دی همراه باشید برای طرز تهیه کباب لاپلو.

مواد لازم 

برنج۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
زعفران دم کرده غلیظ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
روغن نیم جامد۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و سماقبه میزان لازم

طرز تهیه کباب لاپلو

مرحله اول: برنج

برنج را ابتدا پاک کرده و  چند بار بشوئید. سپس به میزان ۸ پیمانه آب و یک قاشق غذاخوری نمک بر روی برنج بریزید و زمان دهید تا خیس بخورد.

مرحله دوم: گوشت

برای آماده سازی گوشت، ابتدا پیاز را شسته و پوست بگیرید. سپس رنده کرده و آب پیاز را بگیرید و به گوشت اضافه کنید و ادویه های لازم را به گوشت بزنید. ورز دهید تا گوشت یکدست شود. سپس در یک ماهی تابه کمی روغن بریزید و تمام کف تابه را چرب کنید و سپس گوشت را در کف تابه به صورت یکنواخت پهن کنید و با کمک کارد آشپزخانه بر روی گوشت برش های طولی بدهید. بر روی گاز با شعله متوسط گذاشته تا کباب شما آماده شود. و در آخر کنار بگذارید.

مرحله سوم: سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشوئید و به صورت حلقه ای برش دهید و در آب بگذارید تا در پایان کار برای ته دیگ شدن آماده باشد.

مرحله چهارم: آماده سازی کباب لاپلو

برنج را که خیس کرده بودید را به همراه روغن نیم جامد بر روی گاز با شعله بالا قرار دهید و زمان دهید تا آب برنج تمام شود و سپس آبکش کنید. سپس مقداری از برنج را برداشته به همراه ماست و تخم مرغ و همینطور زعفران باهم مخلوط کنید. قابلمه را برداشته و در آن روغن مایع بریزید و سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و در کف قابلمه بچینید. سپس برنج زعفرانی را بر روی سیب زمینی ها پهن کنید و کباب آماده شده را بر روی برنج زعفرانی بریزید و در آخر هم برنج سفید.

مرحله پنجم: پایان کار

درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا برنج دم بکشد. در این مدت گوجه ها را در همان تابه کباب بگذارید و کمی نمک بپاشید و درب تابه را بگذارید تا گوجه ها پخته شود. بعد از دم کشیدن برنج، کباب لاپلوی شما آماده است. در ظرف مورد نظر سرو کنید و گوجه ها را دور دیس بچینید و به همراه چاشنی و یا نوشیدنی مورد نظر نوش جان فرمائید.

همچنین ببینید

از
19
دیدگاه