طرز تهیه کباب مرغ کنجدی لذیذ و آبدار با سس مخصوص + تصویری

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی

 

کباب ها انواع مختلفی دارند و با گوشت یا مرغ تهیه می شوند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف این کباب ها را مزه دار کنید و از طعم بی نظیر این غذا لذت ببرید. کباب مرغ کنجدی با سس مرینت سویا سس تهیه می شود و شما می توانید این کباب را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه یا سرخکن ها رژیمی بپزید. برای کنار این کباب می توانید از قارچ یا سیب زمینی سرخ شده یا کبابی شده نیز استفاده کنید تا بشقاب خوشمزه و هیجان انگیزی داشته باشید و به همراه سس دلخواه سرو کنید. این غذا در کشور ترکیه بیشتر تهیه می شود و یک دستور ساده و آبدار است و می توانید با برنج یا نان یا در کنار یک سالاد سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب مرغ کنجدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
سیر۴ حبه
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
سویا سس۳ ق غذا خوری
کنجد۳ ق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
قارچ۵ عدد

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و یا می توانید از فیله استفاده کنید و به صورت مکعبی خرد کنید، اگر می خواهید به سیخ چوبی بزنید بهتر است سیخ ها را برای ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا در هنگام سرخ کردن مرغ ها نسوزد.

مرحله دوم: طعم دار کردن مواد

در ادامه باید سینه مرغ خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و به آن سویا سس و روغن زیتون و سیر خرد شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مزه دار شود، چون سویا سس حاوی نمک است بهتر است از نمک نزنید. می توانید به مرغ ها زمان دهید تا استراحت کند و یا می توانید همان موقع کباب کنید.

مرحله سوم: افزودن کنجد

در ادامه باید مرغ های مزه دار شده به سیخ چوبی بزنید و روی کاغذ روغنی که از قبل روی سینی فر قرار دهید و روی آن کنجد بریزید و یا می توانید داخل تابه چرب شده نیز قرار دهید، سیب زمینی را پوست بگیرید و به همراه قارچ خرد شده و شسته شده داخل سینی قرار دهید و کمی نمک و روغن زیتون روی سیب زمینی و قارچ بریزید.

مرحله چهارم: پخت کباب مرغ کنجدی

در ادامه مرغ ها را روی سینی چیده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و یا می توانید داخل تابه بچرخانید تا خوب سرخ و طلایی شود و در کنار سس دلخواه و سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب مرغ کنجدی

  1. نیازی به افزودن ادویه دیگر نیست و این روش مرینت بهتر است یک بار تست کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را زودتر تهیه کنید زیرا زمان پخت مرغ و سیب زمینی متفاوت است و ممکن سیب زمینی ها خام باقی بماند پس بهتر است خیلی درشت خرد نکنید.
  3. می توانید داخل سرخ کن نیز این کباب را تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی لذیذ و آبدار با سس مخصوص + تصویری
3 (60%) 2 votes