طرز تهیه مرغ کنجدی با کته خوش طعم و مجلسی با سبزیجات با فر و بدون فر

طرز تهیه مرغ کنجدی

 

یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و دلسچب است که می توانید با یک کته ساده با سبزیجات تهیه کنید. مرغ کنجدی را می توانید داخل تابه گریل کنید و یا می توانید در فر بگذارید تا به صورت رژیمی تهیه کنید. مرغ کنجدی را می توانید با ران مرغ یا بال مرغ تهیه کنید ولی برای این کته جذاب از فیله مرغ استفاده کنید. شما می توانید با برنج قهوه ای یا ساده استفاده کنید. برنج قهوه ای کمی رژیمی می باشد و روش کته آن با انواع برنج های دیگر زیاد تفاوت ندارد. این غذای خوشمزه برای ایجاد تنوع غذایی بسیار ایده مناسبی است. شما می توانید برای نهار یا شام این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ کنجدی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج قهوه ای۲ پیمانه
فیله مرغ۴ عدد
پیاز۲ عدد
هویج۲ عدد
نخود فرنگی۲ ق غذا خوری
ذرت۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه۲ عدد
کنجدبه مقدار لازم
لیموترشبه مقدار لازم
روغن زیتون و کمی جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه، پودرسیر، پاپریکا، زیره، ادویه دودی، پول بیبر، پودر تخم گشنیز، کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ کنجدی با کته سبزیجات در فر و تابه گریل

مرحله اول: تفت دادن سبزیجات

ابتدا کمی روغن زیتون داخل تابه بریزید و صبر کنید تا گرم شود. ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود. و بعد هویچ را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود.

مرحله دوم: افزودن گوجه و فلفل دلمه

در ادامه فلفل دلمه نگینی شده را به همراه نخود فرنگی و ذرت اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود. گوجه ها را شسته و به صورت فیله ریز خرد کنید و به همراه ادویه ها مواد تفت دهید تا گوجه ها نرم شوند. نصب پیمانه آب به مواد اضافه کنید و درب ماهیتابه را قرار دهید تا مواد نیم پز شوند.

مرحله سوم: دم گذاشتن برنج قهوه ای

در ادامه برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید و اجازه دهید حداقل برای ۱ ساعت خیس بخورد. برنج را به همراه همان آبی که خیس خورده داخل مخلوط سبزیجات بریزید و صبر کنید تا نرم شود. سپس در قابلمه یا تابه را قرار دهید و بگذارید تا برنج دم بکشد.

مرحله چهارم: پخت مرغ کنجدی در تابه و فر

در ادامه فیله های مرغ را داخل یک کاسه قرار دهید و آب لیموترش تازه و کمی نمک و فلفل سیاه به همراه روغن زیتون اضافه کنید و برای ۱ ساعت اجازه دهید تا مزه دار شود. فیله های مرغ را داخل کنجد بغلطانید و در تابه گریل سرخ کنید و یا می توانید در سینی فر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با کانوکشن ۱۸۰ درجه پخته و طلایی شود. مرغ کنجدی را به همراه کته سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت مرغ کنجدی شیک و مجلسی

  1. می توانید از برنج ساده استفاده کنید.
  2. ادویه ها را با مواد تفت دهید تا عطر آن ها آزاد شود.
  3. جعفری برای تزئین است و در انتهای پخت روی فیله های به سیخ زده بریزید.

همچنین ببینید

طرز تهیه مرغ کنجدی با کته خوش طعم و مجلسی با سبزیجات با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes