طرز تهیه کته مرغ ساده و خوشمزه و زعفرانی با لپه و آب مرغ برای دو نفر

طرز تهیه کنه مرغ

 

یکی از لذیذ ترین غذاهایی است که با مرغ و لپه تهیه می شود. اگر دنبال یک غذا با طعم فوق العاده و آسان بودید این پیشنهاد عالی را از دست ندهید. مصرف غذاهای سالم باید یکی از اولویت‌های اصلی زندگی باشد. مصرف کمتر غذاهای سرخ‌شده و تهیه‌ ی غذا به شکل آب پز می تواند تاثیر زیادی در سلامتی ما داشته باشد. لپه نیز دارای خاصیت هایی زیادی می باشد. به طور مثال، برای جلوگیری از کم خونی و کنترل فشار خون بسیار مفید است. کته مرغ یکی از این دسته غذاهای سالم و مقوی است که می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کته مرغ با لپه و آب مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه یا ران مرغ خرد شده۳-۴ تکه
پیاز۱ عدد
لپه۱ پیمانه
زعفران(اختیاری)
چوب دارچین۱ عدد
نمک،فلفل قرمز،زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کته مرغ با لپه و آب مرغ

مرحله اول:  آماده سازی مواد

ابتدا لپه ها را از یک ساعت قبل خیس کنید و آب آن را چندین بار عوض کنید. برنج را نیز به مدت یک ساعت در آب و نمک خیس کنید. در صورت استفاده از زعفران در مرغ آن را بسابید و با مقداری یخ دم کنید. مرغ ها را شسته و به ۴ یا ۵ تکه تقسیم کنید. مرغ ها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی مرغ ها کشیده شود. پیاز را شسته و ریز خرد کنید. در تابه مناسب به مقدار کافی روغن بریزید و شعله را ملایم کنید تا گرم شود. سپس پیاز خرد شده را در داخل روغن بریزید و تفت دهید. بعد از یک دقیقه زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله دوم: اضافه کردن مرغ ها

تکه مرغ های کنار گذاشته را داخل تابه پیاز بریزید و تفت دهید. تفت دادن مرغ ها تا زمانی ادامه داشته باشد که خامی مرغ ها گرفته و طلایی رنگ شود. سپس چوب دارچین و فلفل قرمز را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن لپه ها

لپه های خیس خورده را آبکش کنید. لپه ها را می توانید به صورت جداگانه یا همراه مرغ بپزید. لپه را داخل مرغ ریخته و چند ثانیه تفت دهید. (بهتر است بعد از آبکشی لپه یک بار بجوشانید و کف آن را دور بریزید).

مرحله چهارم: اضافه کردن آب به مواد

در ادامه مقداری آب جوش روی مرغ ها بریزید. توجه داشته باشید، آب مرغ نه باید آنقدر زیاد باشد که مرغ بی مزه شود نه آنقدر کم که برای کته بی آب باشد پس به اندازه بریزید. سپس زعفران دم کرده و نمک را به آب اضافه کنید. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا مرغ کاملا پخته شود و درب قابلمه را بگذارید.

مرحله پنجم: اضافه کردن برنج

برنج را که از قبل چند ساعت خیس کردید از آبکش رد کنید. برنج را بدون داشتن هیچ آب اضافی و با همان آب مرغ به مخلوط مرغ و لپه اضافه کنید و روی شعله متوسط قرار دهید تا برنج نرم شود. سپس برنج را در مرکز قابلمه جمع کنید و روی آن مقداری کره یا روغن کرمانشاهی بریزید و کته را دم کنید. بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه غذا آماده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کته مرغ برای دو نفر

  1. لپه ها را می توانید جدا بپزید و بعد به آب مرغ اضافه کنید.
  2. آب مرغ را به اندازه بریزید که بی مزه نشود.
  3. ریختن زعفران اختیاری می باشد.
  4. می توانید از گوجه خرد شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه