طرز تهیه جوجه کباب با استخوان فوق العاده خوشمزه و آبدار به روش رستورانی

دستور پخت جوجه کباب با استخوان

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان

 

جوجه کباب با استخوان یکی از روش های تهیه جوجه کباب می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. جوجه کباب با استخوان برای کسانی که طعم و مزه آبدار جوجه را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید برای پخت جوجه کباب با استخوان از فر و یا کباب کردن استفاده کنید. جوجه کباب با استخوان با طعم زعفران بسیار لذت بخش است و شما می توانید هم با کته و هم با نان تازه این غذای اصیل و خوشمزه را برای مهمانی ها و یا پیک نیک تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با استخوان رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با استخوان زعفرانی

  • جوجه خرد شده ۱ کیلوگرم
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • سس مایونز ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این غذا نیاز به یک مرغ دارید، مرغ را بشورید و با کمک چاقو به اندازه های منظم و یکسان برش بزنید، دقت کنید می توانید مرغ را بیرون خرد کنید و به صورت آماده تهیه کنید ولی اگر در خانه خرد می کنید حتما برش ها یکسان باشد تا زمانی که به سیخ می زنید به طور یکسان پخته شود.

مرحله دوم: مرینت کردن جوجه کباب با استخوان

جوجه های خرد شده را بشورید و داخل یک کاسه یا ظرف درب دار ریخته و با سس مایونز و پیاز پوست کنده و خلالی شده و گوجه فرنگی رنده شده و ادویه ها و آبلیموترش و زعفرات و فلفل دلمه خلالی شده خوب ماساژ دهید تا مزه ها به خورد جوجه برود و بعد درب ظرف را بسته و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: پخت جوجه کباب با استخوان در فر

برای پخت در فر باید جوجه ها را از مواد مرینت جدا کنید و به سیخ فلزی بزنید و یا داخل سینی چرب شده فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ با حالت کانوکشن بگذارید تا جوجه ها پخته شود و اگر حالت کانوکشن ندارید جوجه ها را بچرخانید.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب با استخوان بدون فر

برای پخت بدون فر و به روی زغال باید جوجه ها را به سیخ بزنید و زغال از قبل آماده کنید تا سرخ شود و بعد جوجه را روی منقل قرار دهید و هر طرف را هر ۱ دقیقه بچرخانید تا خوب مغز پخت شود. پیاز و فلفل دلمه ای را نیز به سیخ بزنید و کباب کنید و در کنار جوجه کباب با استخوان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب با استخوان رستورانی و آبدار

  1. می توانید از ادویه های دلخواه برای مزه دار کردن جوجه استفاده کنید.
  2. زمان پخت به روی زغال چشمی و بستگی به برش های جوجه دارد.
  3. سس مایونز باعث نرم شدن جوجه می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه